۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۲۹۰۲۴
امام جمعه بناب:

فرهنگ نماز در کشور مظلوم واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با انتقاد از وضعیت نمازخانه‌های بین راهی، ترمینال‌ها، مراکز آموزشی و نیز ادارات گفت: گاهی دکور اتاق مدیریت زیباتر از نمازخانه آن اداره است، نماز در کشور ما مظلوم واقع شده است، در نظامی که عنوانش اسلامی است نباید ارزش‌ها دینی کمرنگ شوند.
امام جمعه بناب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در ستاد اقامه نماز این شهرستان با بیان این‌که هنوز پس از گذشت 33 سال از انقلاب، فرهنگ نماز در کشور به خوبی ترویج نیافته است، اظهار داشت: اگر فرهنگ نماز در جامعه جاری بود، شاهد ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی نبودیم.

وی با بیان این‌که با برخی اقدامات غیرکارشناسانه و افکار بی پایه و اساس نمی توان در ترویج فرهنگ نماز موفق بود تصریح کرد: مادامی که برگزاری نماز جماعت در ادارات و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی به‌عنوان امری درجه چندم قلمداد می شود، وضعیت به همین روال باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام باقری بنابی با انتقاد از وضعیت نمازخانه‌های بین راهی، ترمینال‌ها، مراکز آموزشی و نیز ادارات، گفت: گاهی دکور اتاق مدیریت زیباتر از نمازخانه آن اداره است، نماز در کشور ما مظلوم واقع شده است، در نظامی که عنوانش اسلامی است، نباید ارزش‌ها دینی کمرنگ شوند.

امام جمعه بناب هزینه در عرصه های فرهنگی را عین سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: چگونه است که برخی مدیران گاهی هزینه های میلیاردی برای طرحی که معلوم نیست، مفید حال جامعه است یا نه، پرداخت می کنند اما در بحث ترویج فرهنگ نماز با کمبود بودجه و اعتبارات مواجه هستند.

وی با انتقاد از این‌که در خصوص نماز سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نگرفته است، اظهار داشت: اگر امروز با رواج فرقه های نوظهور و ضاله و شبهات مختلف در اذهان نسل جوان جامعه رو به رو هستیم، نشان از کم‌کاری در عرصه های فرهنگی و اعتقادی جوانان دارد، علت این است که برای همه چیز جز دین خدا و فریضه نماز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود بدحجابی را از آثار مخرب بی‌نمازی در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر به مسائل فرهنگی و عقیدتی نگرشی عمیق و کاربردی داشته باشیم، شاهد بروز چنین معضلات اجتماعی و اخلاقی نخواهیم بود، نسل جوان جویای معرفت و معنویت است، باید پاسخگوی نیاز این قشر بود./935/پ203/ب

ارسال نظرات