۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۸۳۶
استاد مؤسسه امام خمینی:

نظام‎های لیبرال با تضعیف دین زمینه سقوط خود را فراهم می کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: دین در جوامع لیبرال دموکرات غربی تحت تأثیر لیبرالیسم قرار گرفته و تضعیف دین عاملی مؤثر در جهت سقوط این جوامع شده است.
دين اسلام
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‎الاسلام حمزه‌علی وحیدی‌منش، مدرس مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) قم، در جمع دانشجویان آموزشگاه فنی و حرفه‌ای قائم(عج) زنجان گفت: دموکراسی واژه‌ای یونانی است که از نزدیک دو واژه «دمو» به معنی مردم و «کراسی» به معنی حکومت گرفته شده و به معنای مردم‌سالاری و نظامی است که توسط مردم قانون‎گذاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: دموکراسی مدرن با دموکراسی یونان قدیم که در آن زنان حق دخالت در حکومت نداشته و فلاسفه و اندیشمندان یونانی مخالف با حکومت توسط توده مردم که به توده جاهل معروف بودند، بسیار متفاوت است.

مدرس مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) قم اظهار کرد: مکاتبی همانند لیبرالیسم، حاوی نظریه‌هایی هستند که هیچ گاه به طور کلی کنار گذاشته نمی‌شوند و در حقیقت به این منظور ظهور کرده‌اند که جای ادیان را بگیرند.

حجت‌الاسلام وحیدی‌منش، با اشاره به این‌که تأکید حاکمان نظام‌های لیبرال بر آزادی‌خواهی است، ابراز کرد: مؤثرترین مکتبی که امروز در جهان غرب فعالیت می‌کند، لیبرالیسم است که نتیجه آزادی‌خواهی در این مکتب، به صورت عملی، آزادی عده قلیلی از مردم است که برخوردارتر از دیگران هستند.

این کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: در راستای آزادی تعریف شده در حکومت‎های لیبرال دموکرات اخلاق معنای خود را از دست می‎دهد؛ به طوری که امروزه بسیاری از درآمدهای این جوامع از طریق تولید فیلم‌های غیراخلاقی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دین در جوامع لیبرال دموکرات غربی تحت تأثیر لیبرالیسم قرار گرفته و تضعیف دین، عاملی مؤثر در جهت سقوط این جوامع شده است.

نویسنده کتاب «مقایسه مبانی مردم‌سالاری دینی و لیبرال دموکراسی» با تأکید بر این‌که «فروپاشی خانواده» در حکومت‌های لیبرال بسیار قابل توجه است، خاطرنشان کرد: «فمینسیم»، دلیل اصلی آسیب رسیدن به بنیان اصلی خانواده در این جوامع بوده و علی‌رغم این که این تفکر، پشتوانه علمی ندارد، نفوذ بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.

مدرس مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) قم یادآور شد: در جامعه‌ای که مردم‌سالاری دینی حاکم است، همه بخش‌های دموکراسی برمبنای دین و در چهارچوب مذهب بوده و هدف اصلی زندگی، وحدت مردم در جهت قرب الهی تعریف می‌شود.

حجت‌الاسلام وحیدی‌منش، قانون در دموکراسی دینی را بر اساس مصالح و مفاسد انسان و از سوی خداوند متعال دانست و تصریح کرد: انسان‎هایی که زیر پرچم دموکراسی دینی زندگی می‌کنند، یقین داشتن به احکام خداوند متعال و علم مطبق او، تمامی احکام را براساس صفت «رحمانیت» خداوند دانسته و از برخی خواسته‎های نفسانی خود در جهت قرب الهی می‌گذرند.

این کارشناس علوم سیاسی در پایان ابراز کرد: دموکراسی در حکومت‌های لیبرال براساس سلیفه انسان‎هایی نوشته شود که ذاتا خواهان هوا و هوس هستند و براساس مصالح خود قانون‌گذاری می‌کنند./935/د102/س
ارسال نظرات