۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۶۹۴

فعالیت علمی حوزه علمیه بناب در تابستان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه بناب از اجرای ویژه برنامه های آموزشی برای طلاب پایه یک تا سه این مرکز در طول تابستان خبر داد.
حجت الاسلام صفرزاده


حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طلاب پایه های یک تا سه حوزه علمیه بناب پس از پایان امتحانات سال و در طول تابستان در دوره های مختلف آموزشی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: طلاب این مرکز ضمن حضور در برنامه های ورزشی، فرهنگی و مهارتی، در دوره های ادبیات، منطق کاربردی و اصول اعتقادات کاربردی شرکت کرده و در نهایت با حضور در دوره های کسب مهارت ارتباطی، خود را برای تحصیل در پایه های بالاتر آماده می کنند.

حجت الاسلام صفرزاده در ادامه از برگزاری اردوی زیارتی مشهدمقدس ویژه طلاب حوزه علمیه بناب خبر داد و گفت: این اردوی زیارتی همه ساله با آغاز فصل تابستان با هدف زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) و بهره‎مندی از جلسات اخلاق حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی، تولیت این مرکز آموزش علوم دینی برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل گروه های علمی اساتید با هدف ارتقای کیفی سطح آموزش و پژوهش خبر داد و خاطرنشان کرد: هر یک از اساتید حوزه علمیه بناب که دارای مجوز تدریس از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور هستند، در یکی از گروه‌های ادبیات، فقه و اصول، فلسفه، کلام و منطق، قرآن و عترت عضو هستند.

حجت الاسلام صفرزاده ادامه داد: استادان عضو در گروه‌های علمی با برگزاری جلسات متعدد در طول سال تحصیلی، ضمن بررسی وضعیت آموزشی و پژوهشی حوزه، به ارائه مشاوره های درسی و غیردرسی به طلاب می پردازند.

معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب هم چنین با اشاره تشکیل کانون های چهار و پنج نفره پژوهشی در پایه های مختلف تحصیلی ویژه طلاب گفت: این گروه های پژوهشی با درخواست موضوع تحقیقی از معاونت پژوهشی حوزه، شروع به فعالیت می کنند که طی این دوره از نظارت استاد راهنما بهره‎مند هستند.

وی آشنایی طلاب با روش های پایان‌نامه‌نویسی، تحقیق، مقاله‌نویسی و کار‌گروهی را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: اغلب برنامه های آموزشی این حوزه علمیه، پژوهش محور است، به گونه‌ای که طلاب سطح بالاتر به صورت کامل با اصول تحقیق و پژوهش در علوم انسانی آشنا هستند./935/ت302/ب

ارسال نظرات