۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۶۶۰
نجابت:

اظهار نظر در حوزه‌های غیر تخصصی به معضلی فرهنگی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر اینکه اتخاذ موضع سیاسی از سوی مسؤولان باید مبتنی بر اصل راهبردی توجه به شرایط داخل،‌ منطقه و بین‌الملل باشد، از اظهارنظرهای غیر تخصصی برخی از مدیران که موجب ایجاد حاشیه در کشور می شود، انتقاد کرد.
احمد نجابت نجابت
حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با انتقاد از بی توجهی برخی از مسؤولان به حیطه‌‌های کاری، ابرازداشت: اصل تقسیم کار یک امر عقلانی و عقلایی است، متاسفانه اکثر ما وقتی به منصبی می رسیم تصور می کنیم تخصص خاصی پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم در هر مساله‌ای اظهار نظر کنیم، به عنوان مثال برخی از افراد هستند وقتی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می شوند ‌تصور می کنند عقل‌شان بزرگ تر شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم افزود: هر کس منصب و موقعیتی می‌گیرد نمی تواند در همه عرصه ها دخالت کند، متاسفانه‌ این نقص و بلیّه فرهنگی در کشور ما وجود دارد و از اول انقلاب هم شدت پیدا کرد و افراد غیر متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه دین اظهار نظر می کنند.

نجابت تاکید کرد: اصلاح این رویه نیز باید از بزرگان شروع شود که حیطه اختیارات و مسؤولیت‌های خود را کاملا رعایت کنند تا برای دیگران الگو شوند.

منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس نهم با تاکید بر ضرورت توجه مسؤولان به امر وحدت،‌ تصریح کرد: اگر کسی خود را سیاست‌مدار و سیاست‌ورز می‌داند باید مهم ترین کار او این باشد که شرایط کشور را چه در حوزه داخلی و چه در حوزه بین المللی درک کند.

اتخاذ موضع سیاسی مبتنی بر اصل راهبردی توجه به شرایط داخل،‌ منطقه و بین‌الملل باشد

وی با بیان اینکه اتخاذ موضع سیاسی باید مبتنی بر اصل راهبردی توجه به شرایط داخل،‌ منطقه و بین‌المللی باشد، ‌اظهار داشت: در حال حاضر فرصتی طلایی برای کشور ما پیدا شده تا بتواند نقش خود را به عنوان کشور برتر منطقه تثبیت کند و برای عملی شدن این مهم باید نشان دهیم که الگوی موفقی در منطقه هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:‌ برای الگو شدن نیاز است کارآمدی خود را نشان دهیم و برای این مهم کشور باید آرام باشد و همه از‌ مجادله و سرو صداهای کم فایده پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به مسؤولان هشدار می دهند که اگر اختلافی دارید آن را در جلسات خصوصی حل کنید و مسائل را رسانه‌ای نکنید،‌ از بی توجهی برخی از مسؤولان به فرمان رهبری انتقاد و تصریح کرد: امروز نظام اسلامی در معرض گذرگاه مهم تاریخی قرار دارد و اگر همه انرژی خود را صرف یقه‌گیری و مباحث کم فایده کنیم موفق نخواهیم شد در این عرصه به درستی عمل کنیم، متاسفانه برخی از افراد به دلیل خصلت‌شان به این مسائل دامن می زنند.

نجابت تاکید کرد: اگر هر روز نهادها و دستگاه‌ها دعواهای پر سر و صدا داشته باشند نمی توانیم به مسائل اصلی کشور بپردازیم، با توجه به شرایط نظام مقدس اسلامی ایجاب می‌کند اختلافات جزیی را کنار بگذاریم و در مساله بیداری اسلامی متمرکز شویم.

وی اضافه کرد: ما در مساله هسته‌ای اختلافات جناحی و گروهی را کنار گذاشتیم و این مهم به یک تقاضای ملی تبدیل شد و همه از هر جناج و گروهی به این شعار تاکید کردند که انرژی هسته ای حق مسلم ما است.

نجابت تاکید کرد:‌ رسانه‌ای نکردن اختلافات و تبدیل نکردن آن به مساله اجتماعی یک موضوع کلیدی است و البته مردم خودشان افراد پر سروصدا و کم فایده را حذف خواهند کرد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات