۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۶۰۳
مدیر حوزه علمیه بناب:

افراط و تفریط سبب شبهه افکنی دشمنان اسلام می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه بناب با تأکید بر این‎که در تبیین فضائل و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار نباید دچار افراط و تفریط شد خاطرنشان کرد: اظهارات افراطی و یا تفریطی زمینه را برای شبهه‌افکنی دشمنان اسلام و تشیع فراهم می کند.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب

               
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب، امروز در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در حوزه علمیه بناب با بیان این‌که در تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت دو گروه از مسیر اعتدال و انصاف خارج شده اند گفت: عده ای دچار تفریط شده و منکر عصمت و فضایل ایشان بوده و ایشان را فردی عادی قلمداد می کنند که این دیدگاه برخلاف روایات نقل شده از پیامبر و اهل بیت(ع) می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس روایات وارده؛ اگر فاطمه مرد بود نبی بود و اگر نبی بود دیگر نیازی به آخر رسل نبود و ایشان خاتم پیامبران می شد و القابی که از رسول اکرم(ص) در مورد ایشان بیان شده، نشان دهنده سعه وجودی و فضایل حضرت فاطمه‌(س) می باشد که بر این اساس قطعا ایشان معصوم بوده و افضل زنان عالم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خاطرنشان کرد: در مقابل گروهی دچار افراط شده و آن بانوی مکرم اسلام را افضل از تمام ائمه اطهار حتی امیرمومنان(ع) می دانند، با این‎که در افضلیت ایشان از امامان بعد از پنج تن اتفاق نظر وجود دارد بر اساس حدیثی از امام حسن عسگری علیه السلام نقل شده آن حضرت می فرمایند؛ نُحنُ حُجَّةُ الله علَی خَلقِه وَ جَدَّتَنا فاطمةُ حُجَّةُ الله عَلَینَا. ما اهل بیت حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان فاطمه حجت خدا بر ماست. اما در مورد حضرت امیر چین نیست چون حضرت فاطمه سلام الله علیها بعد وفات رسول اکرم باید تحت امامت و ولایت کسی قرار می گرفت و امامی برای خود بر می گزید.

وی تصریح کرد: هرکس امام خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است و در آن برهه از زمان کسی غیر از حضرت علی(ع) شایسته امامت نبود چون حسنین صغیر بودند و دیگران نیز سالبه به انتفاء موضوع بودند و از معنای امامت معنای پیشرو و راهنما بودن اخذ می شود و یا این‎که بگوییم حضرت فاطمه افضل از حضرت امیر بود قائل بر این می شویم که خداوند مفضول را بر فاضل مقدم داشته که این خلاف عدالت و حکمت خداوند متعال است.

مدیر حوزه علمیه بناب در ادامه افزود: با این که حضرت مریم(س) بهترین زنان زمان و مادر یک پیامبر الهی بود، اما فاطمه زهرا(س) سیده زنان عالم از آدم تا خاتم است و اگر حضرت مریم(س) مادر حضرت عیسی(ع) بود حضرت زهرا مادر یازده امام معصوم می باشد که حضرت عیسی پشت سر یکی از آنها نماز خواهد گذارد و از یاران آن حضرت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در پایان با بیان حدیث لولاک اظهار داشت: برخی با اشاره به این حدیث می‌گویند که فاطمه زهرا‌(س) افضل از حضرت امیرمومنان(ع) است که اگر چنین باشد با استناد به همین حدیث باید گفت؛ که حضرت امیر نعوذ بالله از پیامبر اکرم افضل و اشرف است و حال آن که این خلاف واقع و ادعای قرآن می باشد و باید این چنین گفت که منظور این حدیث این است که اگر فاطمه زهرا(س) نبود، وجود امیر المومنین(ع) و پیامبر اکرم(ص) ثمر نمی‌داد و به بار نمی‌نشست.

وی با تأکید بر این‎که در تبیین فضائل و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار نباید دچار افراط و تفریط شد، خاطر نشان کرد: اظهارات افراطی و یا تفریطی زمینه را برای شبهه‌افکنی دشمنان اسلام و تشیع فراهم می کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات