۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۵۶۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

مراقب باشیم فریب دشمنان به ظاهر دوست را نخوریم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی، انقلاب اسلامی ایران را نعمتی بی بدیل ذکر کرد و اظهار داشت: دشمنان با رفتار منافقانه، خود را دوست شما نشان می دهند و در اولین فرصت نقشه اصلی خود را پیاده می کنند.
آيت الله علوي گرگاني 1/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان سپاه، با بیان اینکه دشمنان همیشه خود را در غالب دوست معرفی می کنند، گفت: آنها زمانی که بر ما مسلط شدند چهره واقعی خود را نشان می دهند و نقشه خود را پیاده می کنند.
 
وی وجود راهنما و معلم را در مسیر کمال و سعادت انسان ضروری دانست و با بیان اینکه یکی از رسالت‌های انبیای الهی شناساندن دشمن به مردم بوده است،‌ تصریح کرد: عقل به تنهایی نمی تواند در این مسیر به کمک بشر بیاید، پیامبران با انذار از خطرها و هشدار دادن مردم را به راه سعادت رهنمون می کنند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، با بیان اینکه انبیا از جانب خداوند حجت داشته‌اند و این یکی از ویژگی‌های بارز آنها بوده است، گفت: هر فردی نمی تواند ادعای پیامبری کند چراکه پیامبران با وحی و معجزه برای خود و مردم حجت می آوردند.

آیت‌الله علوی گرگانی دعای پیامبر و رهبران دینی را مستجاب خواند و تصریح کرد: این ویژگی مهم پیامبران است که البته تنها به آنها اختصاص ندارد بلکه بزرگان دین و رهبران هم این گونه هستند،در انقلاب اسلامی نیز با وجود دشواری های بسیار خداوند تبارک و تعالی پیروزی را نصیب امام(ره) و مردم کرد.

وی اعتقاد راسخ به نصرت الهی را یک از شاخصه‌های مؤمنین عنوان و خاطرنشان کرد: با اینکه امام(ره) قوای نظامی نداشت که در مقابل رژیم طاغوت بایستد، اما خداوند در دل دشمنانش ترس و هراسی انداخت که خودشان از مملکت فرار کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر شکر نعمت‌های خداوند، انقلاب اسلامی را نعمتی بی بدیل دانست و خطاب به حاضران گفت: قدر این انقلاب را بدانید،‌ این نعمت بدون زحمت به دست نیامد و خون‌های زیادی در این راه ریخته شد تا آن مجاهدت‌ها به ثمر نشست.

وی با بیان سختی‌های انقلاب در دوران دفاع مقدس، رأفت اسلامی را از صفات رایج در بین رزمندگان اسلام دانست و گفت: در جنگ تحمیلی، امام(ره) در مورد اسرای عراقی بسیار سفارش و رزمندگان ما نیز با نهایت مهربانی با آنها برخورد می کردند، ولی در طرف مقابل اسرای ایران شاهد رفتار ناجوانمردانه بودند.

آیت‌الله علوی گرگانی در پایان با اشاره به حسابرسی خداوند در روز قیامت به اعمال انسان‌ها، بیان داشت: باید خود را برای پاسخگویی در قبال اعمال‌تان مهیا کنید و بدانید یکی از مهم ترین پرسش ها این است که چرا به آنچه می دانستید عمل نکردید؟/928/پ202/ج

ارسال نظرات