۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۴۱۴
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

دفع خطر از اسلام مرز نمی شناسد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دولت جمهوری آذربایجان باید بداند؛ مبارزه با دین به پیروزی نمی رسد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حسن اختري، دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، امروز در اختتامیه همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل اظهار داشت: خداوند اصل اول جهانی شدن اسلام را در قرآن مطرح کرده و در اصل آیات قرآن جهان شمولی اسلام را نشان می دهد.

وی افزود: اصل عدم مداخله در امور کشورها مورد قبول اسلام و نظام اسلامی ایران است، اما باید دانست که این موضوع مانند سایر موضوعات روابط بین الملل، به ابزاری دست قدرت های بزرگ برای سلطه‌گری و اعمال سیاست های استکباری خود تبدیل شده است.

حجت الاسلام  والمسلمین اختری افزود: دولت های مستکبر در شرایطی انجام توصیه ها و مصلحت‌گویی علما و مراجع عظام تقلید را دخالت در امور کشورها تلقی می کنند که خود بدون هیچ دلیل خاصی به کشورهای مسلمان و غیر مسلمان لشکرکشی کرده و سالیان دراز به اشغالگری و چپاول ثرورت های ملل مظلوم ادامه می دهند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اسلام هر کجا به خطر افتد چه محدود و چه به صورت کلی، مراجع، علما، ملت مسلمان و حتی ملت های آزاد غیر مسلمان بایستی برای دفع خطر اقدام کنند، به عبارت دیگر دفع خطر از اسلام مرز نمی شناسد.

وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات ضد دینی دولت جمهوری آذربایجان از جمله تخریب مساجد و حبس اسلام‌گرایان خطاب به دولتمردان باکو تاکید کرد: شما چگونه عواطف مسلمانان را با طرح موضوعاتی مانند رژه همجنس بازان جریحه دار می کنید ولی انتظار ندارید که مراجع و مسلمانان اعتراض کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری تصریح کرد: همه دولت ها از جمله دولت جمهوری آذربایجان باید بدانند؛ مبارزه با دین به پیروزی نمی رسد همانگونه که کمونیست ها به سرانجام نرسیدند و سقوط کردند و امروزه نیز دیکتاتورهای جهان اسلام یکی پس از دیگری سقوط می کنند و آمریکا و غرب قادر به حمایت از آنها نیست.

وی از دولت جمهوری آذربایجان خواست تا به اراده مردم خود توجه کنند و افزود: ارشاد و هدایت مداخله در امور کشورها و جوامع نیست و همانطور که شخصیت ها بر اساس اصل آزادی بیان حق اظهار نظر در زمینه های مختلف را دارند، اسلام و حاکم شرع نیز این اجازه را به مسلمانان داده تا احکام و شرایع را آزادانه بیان کنند. /935/پ202/س
ارسال نظرات