۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۸۳۹۰
مقتدی صدر:

ایستادگی در برابر اشغالگری منطبق با عقل و منطق است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق در مراسم اختتامیه همایش حضرت زهرا (س) که به مدت 3 روز در کوفه برگزار شد، ایستادگی در برابر اشغالگران را منطبق با عقل و منطق عنوان کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، همایش علمی بین المللی «حضرت زهرا(س)، عنوانی برای وحدت اسلامی» که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور علما، اندیشمندان و شخصیت های برجسته شیعه و سنی و مسیحی جهان در کوفه برگزار شد، با سخنرانی حجت الاسلام سید متقدی صدر به کار خود پایان داد.

صدر در مراسم اختتاحیه این همایش 3 روزه که فعالیت های آن از روز جمعه آغاز شده بود از عدم حضور در روز اول و دوم این همایش عذرخواهی کرد و گفت: بنده دوست داشتم در خدمت شما باشم، لیکن شرایط امنیتی که ناشی از دوران اشغالگری در عراق به جای مانده است مانع از حضورم در کنار شما شد.

وی از پیامدهای منفی حضور اشغالگران آمریکایی در عراق یاد کرد و افزود: اشغالگران سرزمین مقدس عراق را اشغال کردند، فتنه و شر را در این کشور کاشتند و به دلیل اینکه در این سال ها در برابر اشغالگران مقاومت کردیم، شایعات مختلفی را علیه ما رواج دادند و سعی کردند ما را در چاله تروریسم و طایفه گری سرازیر کنند.

رهبر جریان صدر تاکید کرد: کسی که در برابر اشغالگران و تانک و هواپیما و مقررات آنان ایستادگی کند، تروریست نیست و عقل و منطق و جهاد را در پیش گرفته است، هیچ عاقلی دوست ندارد که سرزمینش لگد مال شود و نمی تواند در برابر این جنایت سکوت اختیار کند.

سید مقتدی صدر با اشاره به حمایت از اهل سنت، اظهار داشت: من طایفه گرا نبوده و از جان همه مسلمانانی که کلمه لا اله الا الله را بر زبان می آورند و همه کسانی که در پی صلح هستند، حمایت می کنم.

وی تصریح کرد: گرچه من شیعه هستم، اما خود را مدافع و یار فرزندان اهل سنت و سایر ادیان می دانم و از شما عزیزان می خواهم در صورتی که شایعه ای علیه شنیدید، بدانید که از سوی افراد فاسق منتشر می شود.

این روحانی عراقی ادامه داد: من حامی برادران اهل سنت و پیروان سایر ادیان بوده و هستم و از همه می خواهم زیر پرچم حضرت زهرا (س) که دروازه وحدت و کمال است قرار گیرند و کسانی که بارگاه ها را منفجر و مساجد را به آتش می کشند میان ما و شما تفرقه نیاندازند، زیرا ما امت یکپارچه ای هستیم که مهربانی و دوستی و صلح را ترویج می دهد./980/ب902/ک


ارسال نظرات