۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۳۲۴
حجت الاسلام باقری بنابی:

مهریه های سنگین با سیره حضرت زهرا منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با تأکید بر این که بالا رفتن میزان مهریه‌ها رغبت جوانان به سمت ازدواج را کاهش داده است، گفت: برخورد گزینشی با شیوه و سیره زندگی ائمه اطهار، نمی تواند راهگشای مشکلات امروز جامعه بشری باشد.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام ‌مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع بانوان فعال فرهنگی این شهرستان بناب با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: اگر خود را شیعه مولای متقیان می دانیم و به دخت نبی مکرم اسلام محبت داریم، بایستی تمام شؤون زندگی خود را به شیوه زندگی آن بزرگواران شبیه کنیم.

وی با تأکید بر این که با شعار نمی توان شیعه واقعی شد، خاطرنشان کرد: برخورد گزینشی با شیوه و سیره زندگی ائمه اطهار نمی تواند راهگشای مشکلات امروز جامعه بشری باشد، چراکه بسیاری از معضلات امروز ناشی از بی توجهی و یا انحراف از ارزش های دینی و توصیه های ائمه اطهار است.

حجت الاسلام بنابی با بیان اینکه مهریه سنگین و بالا شایسته خانواده شیعی نیست، افزود: بالا رفتن میزان مهریه‌ها رغبت جوانان به ازدواج را کاهش داده است، مهریه های سنگین، با سیره حضرت زهرا(س) منافات دارد، بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) بهترین زنان کسانی هستند که مهریه پایین‌تری داشته باشند.

امام جمعه بناب با بیان این که بالا رفتن مهریه‌ها رغبت جوانان به سمت ازدواج را کاهش داده است، تصریح کرد: به یقین افزایش سن ازدواج در جامعه، آسیب‌های روحی، اخلاقی و معنوی در پی خواهد داشت، اسلام راهکارهای ارزنده ای برای آسان کردن زمینه ازدواج برای جوانان دارد.

وی با تأکید بر این که مهریه بالا فخری برای دختران جوان نیست، افزود: بایستی مهریه های سنگین به عنوان یک ضدارزش در جامعه تبلیغ شود، چراکه دین اسلام با مهریه‌های سنگین مخالف است و مهریه‌های سنگین قطعاً در آینده زندگانی جوانان تأثیر منفی خواهد داشت.

حجت الاسلام باقری بنابی شروع زندگی ساده و بی آلایش را مورد تاکید مبانی دینی اسلام دانست و افزود: ازدواج نباید بر پایه مال و ثروت استوار شود. چون خانواده‌هایی که در بحث ازدواج به جای اخلاق و دینداری جوان به سمت مال و ثروت رفته‌اند، در نهایت با شکست مواجه شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و مولای متقیان علی(ع) بهترین الگوی برای زندگی بهشتی جوانان است، گفت: باید با کنار گذاشتن چشم و هم چشمی های بی مورد، به داشته های خود قانع بود و طلب خیر و عاقبت نیک از خداوند داشت./935/پ202/س

ارسال نظرات