۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۸۲۴۶
ادامه فشار بر مسلمانان؛

ممنوعیت ذبح حلال در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ با وجود حضور چهار میلیون مسلمان در انگلیس ذبح حلال ممنوع شد.
حلال
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اینا، مقامات دولت انگلیس بادرخواست یک دامپزشک برجسته انگلیسی ذبح حلال را ممنوع اعلام کرد. 

سلیم کدوایی، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس در این باره گفت: مخالفین گوشت حلال می گویند که باید حیوانات قبل از ذبح بی حس شوند و این با قوانین اسلامی سازگار نیست.

گفتنی است، آمارها نشان می‌دهد حدود 2 میلیون راس دام، عمدتا مرغ در انگلیس به طور سالانه بدون بی‌حس‌سازی برای جامعه یهودیان ارتدکس کشتار می‌شود و گوشت حلال حدود 25 درصد بازار گوشت انگلیس را تشکیل می‌دهد.

قوانین فعلی انگلیس اجازه کشتار حیوانات قبل از بی‌حس‌سازی آنها را می‌دهد تا یهودیان و مسلمانان بتوانند نیازهای غذایی خودشان را بر اساس اعتقاداتشان تأمین کنند ولی دستور العمل جدید اتحادیه اروپا درباره حفاظت از حیوانات در زمان کشتار در سال 2013، لازم الاجرا می‌شود.

در این گزارش تاکید شده است، که بالغ بر 4 میلیون نفر مسلمان در انگلستان زندگی می کنند که اگر کشتارگاههای ذبح اسلامی در این کشور تعطیل شوند مسلمانان مجبورند که گوشت حلال وارداتی خود را یخ زده مصرف نمایند و با توجه به مقررات و قوانین گمرگی انگلستان و ممنوعیتهای فصلی برای واردات گوشت دسترسی مسلمانان به گوشت حلال به سادگی میسر نخواهد بود.

لازم به ذکر است، گزارشها حاکی از آنها است که آمار فروش محصولات غذایی حلال در اروپا به علت طعم بهتر رو به افزایش است./982/ب903/ک
ارسال نظرات