۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۰۸۶
انتخابات، گامی به سوی اصلاحات سوریه /8

گاردین: انتخابات سوریه با مشارکت بالا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گاردین نوشت: انتخابات پارلمانی زودهنگام سوریه به عنوان یکی از اقدامات اصلاح طلبانه نظام بشار اسد برای حل بحران این کشور برگزار شد.
انتخابات سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه گاردین با اشاره به انتخابات سوریه نوشت: هزار و 152 شعبه اخذ رای در سرتاسر سوریه به امر انتخابات اختصاص داده شده و 200 رسانه نیز در چارچوب قانون اساسی انتخابات پارلمانی این کشور را پوشش دادند.

127 نفر از اعضای پارلمان سوریه نماینده کارگران و کشاورزان بودند و 123 نفر دیگر نیز نماینده دیگر گروه های ملت سوریه هستند.

گاردین افزود: این انتخابات از سوی مخالفین بشار اسد تحریم شده بود و از مردم خواسته شده بود با نرفتن به پای صندوق های رای مخالفت خود با دولت سوریه را اعلام کنند ولی از ابتدای آغاز رای گیری مردم در فضایی آزام انتخابات را برپا کردند و درصد مشارکت بسیار بود.

لازم به ذکر است، با وجود هجمه های گسترده غربی و عربی علیه سوریه، انتخابات پارلمان نشان داد دولت بشار اسد با وجود توطئه های داخلی و خارجی همچنان بر اوضاع این کشور تسلط دارد و اسد در اجرایی کردن وعده های اصلاحاتی خود کاملا جدی است و تلاش دارد تا پایه های دموکراسی را در کشور نهادینه کند./982/ب901/ک
ارسال نظرات