۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۲۸۰۲۸

393 مقاله از سوی دانشجویان مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین ارائه شد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) با بیان این‎که تابستان سال 90 با تأکیدهای آیت الله موسوی جزایری دوره مکالمه عربی ویژه دانشجویان برگزار شده است، گفت: در سال جاری کمیته ویژه آموزش زبان با اولویت زبان عربی راه اندازی شده که آشنایی با زبان انگلیسی نیز از دیگر اولویت های کاری این کمیته است.
حجت الاسلام علي نژاد در نشست هيئت امناي مؤوسسه آموزش عالي اميرالمؤمنين اهواز


حجت الاسلام پیمان علی‎نژاد، قائم مقام مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، به بیان گزارشی از روند فعالیت های مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) پرداخت.

وی با بیان این که طی جلسات مستمر هیأت مؤسس در سال 87 مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تأسیس این مرکز آموزشی گرفته شد که اینجا لازم می دانیم از آقای دکتر پورعباس رییس وقت سازمان سنجش که برای راه اندازی این دانشگاه کمک های شایانی کردند تشکر کنیم.

به گفته قائم مقام مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) این دانشگاه با همت بسیار بالا شکل گرفت و در باب رشته های تخصصی امامت، ولایت و فلسفه به مدیریت علمی حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، رییس انجمن حکمت و فلسفه ایران و با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم سرفصل های درسی تدوین شد.

حجت الاسلام علی‎نژاد افزود: کار آموزشی این مؤسسه با 50 دانشجو در رشته کلام شیعه و 8 نفر در رشته ادبیات عرب در سال 89 آغاز شد و در سال دوم 100 نفر سهمیه گرفته شد.

وی ادامه داد: از لحاظ مکانی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) در بیت آیت الله موسوی جزایری شروع شد و پس از یک سال و نیم فعالیت های اداری و آموزشی این دانشگاه در آن مکان، به محل اصلی خود در امانیه روبه‎روی دانشکده ادبیات فارسی نقل مکان کرده است.

وی همچنین با تشکر از حمایت ها و همکاری های دکتر حجازی، استاندار خوزستان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نقشه نمای مذهبی و سنتی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) با طراحی یک ساله مهندسان مربوطه انجام گرفته شد که ان‎شاء الله پس از تکمیل نمای زیبایی به کلانشهر اهواز خواهد داد.

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) با بیان این‎که از مهرماه سال 89 تا به حال 302 کلاس در 604 ساعت برگزار شده است، اظهار کرد: شیعه شناسی، امامت در قرآن، امامت عامه، شناخت منابع حدیث، سیره ائمه معصومین(ع)، تاریخ تحلیلی عصر نبوی، امات خاصه یک، متون ادبی امامت، مهدویت از نگاه فریقین، تاریخ تحلیلی عصر ائمه معصومین(ع) بخش دوم، شبهات، مکالمه عربی و خطابه از جمله عناوین درسی مطرح شده در این دو سال می باشند.

وی با بیان این‎که تابستان سال 90 با تأکیدهای آیت الله موسوی جزایری، دوره مکالمه عربی ویژه دانشجویان برگزار شده است، گفت: همچنین در سال جاری کمیته ویژه آموزش زبان با اولویت زبان عربی راه اندازی شده که آشنایی با زبان انگلیسی نیز از دیگر اولویت های کاری این کمیته هست.

حجت الاسلام علی‎نژاد تصریح کرد: در دوره خطابه دانشجویان به 4 گروه تقسیم شدند و 256 ساعت دوره را گذراندندکه نقد و بررسی و پاسخ به شبهات شبکه های ماهواره ای عناوین بحث های مطرح شده در دوره خطابه بود.

به گفته این مقام مسؤل این مؤسسه از تمام توان علمی استان استفاده کرده است و شخصیت های همچون آیات موسوی جزایری، شفیعی و حیدری، حجج اسلام والمسلمین حسن زاده، مرعشی فر، موسوی نجاتی، محسن پور و عبدالامیر سلطانی از جمله اساتید مطرح خوزستان هستند و همچنین اساتید برجسته کشوری همچون حجج اسلام والمسلمین خسروپناه، محرمی، رضایی مهر، شاکرین که در دانشگاه عهده‎دار تدریس دانشجویان بودند.

حجت الاسلام علی‎نژاد به بیان توضیحی درباره ساختار مؤسسه پرداخت و اضافه کرد: حجج الاسلام والمسلمین حسن زاده، مرعشی فر، سید محمود موسوی، سید مرتضی موسوی و سید صادق جزایری به ترتیب معاونان پژوهش، آموزش، اداری مالی، مسؤل پایان نامه ها و امام جماعت دانشگاه می باشند همچنین آقای شیشه‎بر، معاونت امور فرهنگی و دانشجویی، دکتر شکیب انصاری معاون تحصیلات تکمیلی و آقای فاضلی مسؤول حراست مؤسسه هستند.

برگزاری 32 نشست دانشجویی با محوریت آموزشی و پژوهشی، جمع آوری 393 مقاله تحقیقی از دانشجویان، ارتباط مطلوب با دارالتحقیق حوزه علمیه امام خمینی(ره)، دریافت مجوز دوره دکترا و معین کردن سرفصل های درسی با 48 واحد، تکثیر 100هزار برگ جزوه، توزیع 300 جلد کتاب و ثبت نام اینترنتی، راه اندازی اتوماسیون اداری از جمله فعالیت های دو ساله مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) است./946/ت302/ب

ارسال نظرات