۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۷۷۲۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

انجام واجبات و ترک محرمات دو اصل مهم برای سعادت‌مندی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی انجام واجبات و ترک محرمات را مهم ترین اصل در خودسازی انسان دانست و اظهارداشت: نیروهای انتظامی باید بیش از دیگران مراقب اعمال خود باشند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان کلانتری‌های انتظامی سراسر کشور، با توجه به جایگاه حساس این قشر آنها را به خودسازی توصیه کرد و گفت: شما که در این لباس مقدس خدمت می‌کنید باید بیش از دیگران مراقب باشید و در مسیر سعادت قدم بردارید.

وی در تبیین روایتی از امام رضا(ع) افزود: حضرت می فرماید انسان برای سعادتمند شدن به دو اصل انجام واجبات و ترک محرمات نیاز دارد و همه باید سعی کنند تا به این آموزه‌ها جامه عمل بپوشانند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به رواج بی بندباری‌‌ در زمان رژیم طاغوت، خاطرنشان کرد: در آن دوران نظامی‌هایی که می خواستند دین خود را حفظ کنند کار بسیار سختی در پیش داشتند ولی با این حال افرادی بودند که خدمت‌گزار مردم بودند و حق کسی را ضایع نمی کردند؛ امروز به برکت انقلاب راه شما هموار شده است از این رو سعی کنید فردی پاک و مایه افتخار نظام باشید.

آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با استناد به آیات و روایاتی به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و گفت: هر عملی که انسان در این دنیا انجام دهد،‌ در آخرت به آن رسیدگی می شود.

وی پست و مقام را عامل برتری انسان ندانست و گفت: منصب‌ها و نسبت‌ها هیچ فایده‌ای برای انسان ندارند؛ امام سجاد(ع) می فرماید«بهشت برای کسی است که بنده خدا باشد هرچند غلام حبشی باشد و جهنم برای کسی است که نافرمان باشد حتی اگر سید قریشی باشد»؛ شما در این لباس مقدس می توانید بهترین اعمال را انجام دهید./928/پ202/ج
ارسال نظرات