۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۵۷۸
حجت‌الاسلام شجونی:

میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات غیر قابل قیاس با دیگر کشورها است

خبرگزاری رسا‌ ـ عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، میزان مشارکت مردم ایران در عرصه های اجتماعی و سیاسی از جمله انتخابات را غیر قابل قیاس با دیگر کشورهای جهان دانست و گفت: برای اینکه جمهوریت نظام اسلامی را به اثبات برسانیم باید در انتخابات مجلس شرکت کنیم.
شجوني شجوني
حجت‌الاسلام جعفر شجونی از فعالان سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم، گفت: ساختار نظام اسلامی بر مبنای مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شکل گرفته است و همچنین نمایندگان اقلیت‌ها نیز می‌توانند یک نماینده در مجلس داشته باشند.

عضو جامعه‌ روحانیت مبارز تهران با اشاره به اصل جمهوریت نظام اسلامی، تصریح کرد: انتخاب نماینده مجلس نیاز به حضور و شرکت مردم در انتخابات دارد و برای اینکه جمهوریت نظام اسلامی را به اثبات برسانیم باید در انتخابات مجلس شرکت کنیم.

حجت‌الاسلام شجونی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به وظیفه‌ خود عمل کنند، اظهار داشت: کمیسیون‌های مجلس باید تلاش کنند تا قانونی بر خلاف دین تصویب نشود.

وی با اشاره به ماموریت شورای نگهبان قانون اساسی، اضافه کرد: حضرت امام(ره) شورای نگهبان را در نظر گرفت تا ضد دینی نبودن مصوبات مجلس در آنجا سنجیده و پس از آن قوانین مصوب مجلس جهت اجرا به قوه مجریه ابلاغ ‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به انتخابات در سایر کشورهای جهان، ادامه داد: در بسیاری از کشورها  درصد مشارکت مردم در انتخابات بسیار اندک است، این در حالی است که مردم ایران با مشارکت‌های 85 درصدی، 98 درصدی و اخیرا 65 درصدی متمایز هستند.

وی با بیان اینکه در انتخابات دور دوم مجلس رقابت بین اصولگرایان است، اظهار داشت: باید از بین کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی افراد اصلح را شناسایی و روانه مجلس کرد. /914/ت303/ج
ارسال نظرات