۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۲۴۸

840 مدرسه قرآنی در آذربایجان شرقی فعالیت می‎کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تحصیل 90 هزار دانش آموز در 840 مدرسه قرآنی استان خبر داد.
قرائت قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فیروز رضایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه های فرهنگی، قرآنی و تربیتی در اولویت فعالیت های نظام آموزش و پرورش استان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: 160 هزار دانش آموز سال گذشته در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم نام نویسی کرده اند که هم اکنون دوره های مختلف فراگیری کلام الله مجید را سپری می کنند.

وی مقابله با جریانات انحرافی، رفع شبهات دینی دانش آموزان و آشنایی با مبانی دینی و عقیدتی را از مهمترین رویکردهای تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش برشمرد و گفت: سمت و سوی اردوهای دانش آموزی نیز به مناطق زیارتی و معنوی بوده است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کتاب سال اول دبستان تغییر کرده و در این راستا کتاب سال دوم دبستان نیز در حال آماده شدن است، ادامه داد: محتوا و برنامه های درسی این کتاب به صورت اساسی متحول و دانش آموزان از سال تحصیلی آینده با این کتاب ها آموزش می بینند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: معلمان پایه دوم ابتدایی نیز برای آشنایی با اهداف و برنامه های درسی کتاب جدید در تابستان سالجاری دوره های آشنایی و حین خدمت را سپری می کنند.

وی با بیان اینکه 5/42 درصد دانش آموزان در رشته کار و دانش تحصیل می کنند، گفت: در نظر داریم این تعداد در سال تحصیلی جدید به بیش از 45 درصد افزایش یابد، که البته امکانات و زیرساخت های لازم برای افزایش دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در استان وجود دارد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت هفته معلم در آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: برگزاری مسابقه غیرحضوری کتابخوانی، دیدار با آیت الله شبستری، تجلیل از معلمان نمونه، تجدید میثاق با شهدا و انتشار کتاب مهر معلم از مهمترین فعالیت ها خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات