۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۲۷۲۰۹
امام جمعه بناب:

خط فکری شهید مطهری پاسخ منطقی به همه انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنابی با تاکید بر اینکه افکار و اندیشه های شهید مطهری همواره تازگی خود را حفظ کرده است، گفت: خط فکری شهید مطهری پاسخ منطقی به همه انحرافات است.
امام جمعه بناب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در دیدار جمعی از دبیران و معلمان این شهرستان اظهار داشت: شهید مطهری با مجاهدت در عرصه علم و تبلیغ توانست قلوب بسیاری از مسلمانات جهان را به سمت ایران شیعی معطوف کند.

وی با تاکید بر اینکه افکار و اندیشه های شهید مطهری همواره تازگی خود را حفظ کرده است، گفت: با وجود گذشت بیش از 30 سال از زمان شهادت استاد مطهری، خط فکری آن بزرگوار به تمام خطوط فکری در هر مکتب و هر تشکیلاتی جواب و پاسخ منطقی دارد.

امام جمعه بناب به شهادت رساندن مطهری‌ها، بهشتی‌ها، مفتح‌ها، باهنرها و ... را ناشی از بیداری دشمنان و غفلت‌های مؤمنان دانست و گفت: شهادت این بزرگواران تصادفی نبود بلکه روی برنامه بود، دشمنان از این حقیقت غافل بودند که ترور موجب ماندگاری افکار و اندیشه های علمای و بزرگان حوزوی می شود.

حجت الاسلام باقری‌بنابی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم، از فقدان آن مردان بزرگوار به وجود آمده است، اینان معماران این نظام بودند و اگر واقعاً در قید حیات بودند، مقام معظم رهبری این قدر به مظلومیت تن نمی‌داد، با این سختی‌ها مواجه نشده و با فشارهای سنگین روبرو نمی‌شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه انسان در برخی سفرهای مقام معظم رهبری، روزهای قدس و 22 بهمن انسان بیشتر حواسش به سمت اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) است که در نبود این همه عزت و لبیک‌گویی مردم چقدر به آنها سخت گذشته است.

وی ادامه داد: به طور قطع هیچ ملت و قومی به پای ملت نجیب ایران نمی‌رسد از این رو با وجود این امتیاز هیچ مشکلی نمی‌تواند لاینحل باشد و هیچ بن‌بستی نمی‌تواند پیش آید چرا که ملت ایران با همت خود آنها را خواهد گشود.

حجت الاسلام باقری‌بنابی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را چاره حل بسیاری از معضلات اقتصادی دانست و تصریح کرد: با این اراده ملت ایران و هوشیاری و بصیرت، آمریکا و ایادیش در هیچ زمان و مکانی نمی‌تواند در مقابل این ملت عرض‌اندام کند.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهرم‌های فشار استعمار علیه و نظام استقلال‌طلب، را تحمیل فشار اقتصادی و بیکاری دانست و خاطر نشان کرد: زمانی که تفکر بیکاری در جامعه ترئیج یافت، به طور قطع روح تن‌پـروری، تنبلـی، بی‌تفاوتی و تجمل‌گرایی در آن جامعه حاکم شده و اعتیاد جسمی، روانی و اخلاقی نیز آن جامعه را تهدید می‌کند./935/پ202/ع

ارسال نظرات