۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۹۲۰
مدیر حوزه علمیه بناب:

تلاش علما در ایجاد جامعه توحیدی انکارناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی گفت: علما با وجود خفقان شدید دوران ستمشاهی با جان و مال و آبرو، قلم و قدم خود در راه احیای ارزش های الهی مجاهدت کردند.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی، تولیت حوزه علمیه حضرت ولی عصر(ج) بناب امروز در جمع طلاب این مرکز علوم اسلامی با تشریح با اشاره به احادیث و روایاتی از امام باقر(ع) و امام هادی(ع) به بیان قدر و منزلت علما در محضر خداوند متعال پرداخت.

وی ادامه داد: اگر علمای آگاه و پاسخگو به شبهات القایی از سوی شیاطین در دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) نبودند، بسیاری از مردم از دین خدا مرتد می شدند، چنان که امام راحل می فرمود؛ اگر این علما و این فقها نبودند از اسلام خبری نبود.

مدیر حوزه علمیه بناب افزود: امام راحل در جای دیگر قریب به این مضمون می فرماید که حوزه های علمیه با این پرشکستگی که در زمان رضاخان و پسرش محمدرضا پیدا کرده بود و از همه جا ضربه می خورد و علیه آن جو سازی می شد؛ بالاخره اینها اسلام را حفظ کرده اند. با اینکه هزار و صد و هفتاد و هشت سال از غیبت امام عصر می گذرد و بشر در این مدت نه امام ظاهری دیده است و نه هدایت علنی از سوی معصوم، تنها این علما هستند که به هدایت و ارشاد جامعه پرداخته اند.

وی با بیان این که امام راحل(ره) تنها یکی از خروجی های حوزه های علمیه بود، خاطرنشان کرد: امروز پس از آن رهبر فقید و فرزانه، خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله خامنه ای 23 سال است که پرچم شیعه، اسلام و ارزش ها را به دوش گرفته و با کمال عزت و احترام حفظ کرده است، پس حقا که حضرت زهرا از پدرش رسول الله نقل می کند که علما در روز قیامت بخصوص مورد خطاب قرار می گیرند و ندا می آید؛ «کجایند کسانی که عهده دار امور ایتام آل محمد در دوران غیبت شدند».

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی در ادامه با دعوت از عموم علاقه مندان و مستعدان جوان برای نام نویسی در آزمون سراسری حوزه های علمیه اظهار داشت: علمای مجاهد و وارسته چه در دوران قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی همواره منشاء خیر و برکت برای جامعه اسلامی بوده اند.

وی با بیان این که علما با وجود خفقان شدید دوران ستمشاهی با جان و مال و آبرو، قلم و قدم خود در راه احیای ارزش های الهی مجاهدت کردند، گفت: امام راحل می فرمود «یک آخوند به نام میرزا محمد تقی شیرازی عراق را از حلقوم انگلیس خارج کرد و میرزا حسن شیرازی بود که با نیم سطر نوشتن در نهضت تنباکو ایران را از حلقوم انگلیس خارج کرد.» امروز نیز33سال در سایه ولایت فقیه، جمهوری اسلامی، با استقلالی بی سابقه و با عزت و قامتی استوار مقابل نظام سلطه ایستادگی کرده است./935/پ202/س
ارسال نظرات