۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۷۲۹
سراج:

آمریکا برای کاهش فشار رژیم صهیونیستی به دنبال رابطه با ایران است

خبرگزاری رسا ـ تحلیل‌گر مسایل سیاسی گفت: آمریکا از همه ظرفیت های خود برای رابطه با ایران استفاده می کند و مذاکره و تعامل آنها با ایران کلید پیروزی برای دموکراتها و به خصوص پیروزی اوباما در انتخابات است.
پرچم جمهوري اسلامي ايران، ايران اسلامي


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، رضا سراج، تحلیل گر مسایل سیاسی و رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور امروز در نشست بررسی مسأله رابطه با آمریکا در دانشگاه تبریز اظهار داشت: آمریکا در سناریوی چند وجهی و پیچیده تلاش می کند عامل انسجام و وحدت بخش ما را به کانون اختلاف و چالش تبدیل کند که یکی از این سناریوها مذاکره و رابطه با آمریکاست.

وی گفت: این رابطه همچنین نقش تعیین کننده بر عامل وحدت اروپا با آمریکا، کاهش فشار رژیم صهیونیستی علیه آمریکا، مدیریت بیداری اسلامی در منطقه و جهان و کمتر شدن چالش ها اقتصادی آمریکا دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای مذاکره و تعامل با ایران شش فاکتور را دنبال می کند، یادآور شد: کشورآمریکا برای مهار افول صهیونیست ها در جهان، افول آمریکا، سقوط رژیم های دست نشانده آمریکا در منطقه، کنترل بیداری اسلامی و کنترل قدرت جمهوری اسلامی ایران نیاز به یک استراتژی دارد که این موارد را مدیریت کند و بهترین مساله را مذاکره و تعامل با ایران می داند چرا که ایران در پنج عامل موثر نقش تعیین کننده دارد.

سراج با بیان اینکه بسیاری از منافع آمریکا در منطقه و جهان از رابطه با ایران بدست می آید، گفت: آنهایی که فکر می کنند رابطه با آمریکا به نفع ایران است سخت در اشتباه هستند چرا که در صورت مذاکره با آمریکا ایران هیچ چیزی را بدست نخواهد آورد.

رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: در حال حاضر رابطه با آمریکا صرفاً مذاکره تنها نیست بلکه یک سناریوی راهبردی از پیش طراحی شده است که می خواهند در داخل ایران فتنه ایجاد کنند و با تجزیه ایران، نفوذ و قدرت منطقه ای و فرا منطقه ای ایران را بگیرند.

وی با بیان اینکه تجربه سال های گذشته نشان می دهد که آمریکا درمذاکره با کشورها صادق نبوده و همیشه در حفظ منافع خویش است، تصریح کرد: آمریکا می خواهد بوسیله رابطه با جمهوری اسلامی ایران روند شکل گیری و بیداری اسلامی در منطقه و جهان را کنترل بکند.

سراج در پاسخ به سووال یکی از دانشجویان که ملت ایران در مورد رابطه با آمریکا به دنبال چه چیز است، خاطر نشان کرد: ایران به دنبال احقاق حق ملت ایران، آزادی ملتهای دربند کشیده شده از سوی آمریکا، عزت و سربلندی کشور و همچنین به دنبال استقلال همه جانبه در عرصه های مختلف می باشد.

وی در جواب سووال یکی از دانشجویان که چرا ما مذاکره با آمریکا را قبول نداریم و رابطه ما با دو کشور روسیه و چین در سطح خوبی است، افزود: رابطه ایران با چین و روسیه براساس حکمت و مصلحت و بیشتر به خاطر منافع مشترک صورت می گیرد و آنچه در این خصوص مهم می باشد عزت و اقتدار ملت ایران است زیرا در رابطه با این کشورها عزت ملت ایران زیر سوال نرفته است.

وی در رابطه با تحریم ها و تهدیدها علیه ایران به دلیل پافشاری ایران بر داشتن دانش هسته ای و در مورد مذاکره با آمریکا گفت: ملت ایران در جریان باشند که مذاکره کلید برطرف کردن و لغو تحریم ها نخواهد شد، چونکه آمریکا درمذاکره با سایرکشورها نشان داده صادق نبوده و هرجا منافع آمریکا اقتضا کند، با ملت ها و کشورها همکاری می کند./935/د102/ع

ارسال نظرات