۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۲۶۳۰۲

دیدار مدیران بهزیستی خراسان رضوی با آیت الله حسینی زنجانی

خبرگزاری رسا ـ اعضای شورای معاونان بهزیستی خراسان رضوی و کمیته‌های سه‌گانه‌ی همایش نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی جشنواره امام رضا(ع) با آیت الله زنجانی ملاقات کردند.
ايت الله زنجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای شورای معاونین بهزیستی خراسان رضوی و کمیته‌های سه‌گانه‌ی همایش نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی جشنواره امام رضا(ع)، شب گذشته ۲۲ فروردین با آیت‌الله حسینی زنجانی در مشهد دیدار کردند.

آیت الله زنجانی در این دیدار با ذکر این که امروز قدری ارزش های انقلاب می خواهد خدای نکرده کمرنگ شود، گفت: یکی از موضوعاتی که در اسلام بسیار تأکید شده موضوع حجاب است؛ از حضرت زهرا(س) در کتاب عیون اخبارالرضا(ع) آمده است «یک روز که به خانه وارد شدم دیدم پدرم رسول الله به قدری گریه می کند و من تعجب کردم قدری صبر کردم و عرض کردم برای چه پدرجان این مقدار گریه می کنی در جواب فرمودند من آن شبی که به معراج رفتم زنبی را دیدم که بین جهنم و هوا نگهداشته اند و نه سقوط می کند به جهنم و نه خلاص می شود و از جبرئیل پرسیدم دلیل گرفتاری این فرد چیست و جبرئیل به من گفت او زنی است که یک تار مویش را از نا محرم مخفی نمی کرده است و این عذاب آن فرد است».

وی با تأکید بر این که امروز موضوع حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: آن چیزی که بنده اوقات در خصوص حجاب می بینیم، بسیار ناگوار است؛ در روایتی از ائمه معصومین ذکر شده است «در آخر الزمان زن هایی پیدا می شوند که هم لباس دارند و هم برهنه هستند و این افراد برای غیر شوهر خودشان برهنه هستند و از این که بیگانگان به آن ها نگاه می کنند خود را نمی پوشانند».

در ابتدای این دیدار، دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان گفت: مدیر کل بهزیستی از نظر دینی و از جهت مدیریتی، یکی از مدیران توانمند استان و خدمت‌گزار حوزه‌ی دین است.

محمد هاشم‌زاده افزود: این دیدار برای آن انجام شده که از رهنمودهای حضرت آیت‌الله زنجانی درباره نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شویم و این همایش را باشکوه برگزار کنیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این دیدار با تشکر از آیت‌الله زنجانی برای پذیرش این دیدار گفت: بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است و تمام تلاش خود را برای زدودن آسیب از جامعه‌ی هدف خود انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری همایش نقش زیارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: اگر زیارت، با معرفت انجام شود انسان را از هر گونه انحراف و آسیب محافظت می‌کند.

تهمینه شکیب با بیان بخشی از کارنامه فرهنگی بهزیستی گفت: در تعاملات با آستان قدس رضوی بیش از پنج هزار مربی مهد کودک آموزش‌های عفاف و حجاب و معارف اسلامی را فراگرفته‌اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با کمک حوزه‌های علمیه برای مراکز فرزندان بهزیستی، مشاوران دینی گذاشته شده که کودکان را با مسائل دینی و معارف اسلامی آشنا کنند و به مشکلات و شبهات آنان پاسخ گویند.

وی با بیان این که بهزیستی، امسال ۱۰ هزار مددجو را از سراسر کشور برای زیارت به مشهد اعزام می‌کند، گفت: بسیاری از این عزیزان، زنان سرپرست خانوار هستند که تلاش زیادی می‌کنند که حرمت و پاکی خانواده را حفظ نمایند و خیلی از آنان در طول زندگی پربار خود هنوز نتوانسته‌اند به زیارت امام رضا(ع) بیایند و زیارت اول به حساب می‌آیند./968/پ202/س
ارسال نظرات