۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۸۸۵
امام جمعه بناب:

با نظارت محتوایی در نمایشگاه‌های ایام فاطمیه از بروز بدعت جلوگیری شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی بر ضرورت نظارت علما و روحانیان بر چگونگی برپایی و محتوای نمایشگاه های مذهبی ایام فاطمیه تاکید کرد.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مذهبی این شهر بر ضروت توجه به محتوای ویژه برنامه های بزرگداشت ایام فاطمیه تأکید کرد.

وی با بیان این که هدف از عزاداری در رثای ائمه اطهار کسب معرفت و بصیرت برای حرکت در مسیر سعادت و معنویت است، اظهار داشت: ترویج و تبیین سیره و عظمت شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) نیاز امروز فرهنگ عمومی جامعه است.

حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر معرفی شخصیت متعالی دخت نبی اکرم(ص) برای نسل جوان تصریح کرد: با وجود کارهای فرهنگی و مذهبی در سطح خرد و کلان هنوز در معرفی الگوی برتر و خداپسند به نسل آینده ساز نظام اسلامی دچار سردرگمی هستیم، بایستی شیوه ائمه اطهار در تبلیغ دین مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نظارت علما و روحانیان بر چگونگی برپایی و محتوای نمایشگاه های مذهبی ایام فاطمیه تاکید کرد و گفت: متاسفانه عدم نظارت و یا بی توجهی بر محتوای این نمایشگاه در سال های اخیر موجب انحراف و بدعت در ویژه برنامه های این ایام شده است.

حجت الاسلام بنابی با تاکید بر لزوم هرچه باشکوهتر برگزار شدن برنامه های ایام فاطمیه امسال، از نحوه برپایی نمایشگاه بزرگ فاطمیه اظهار نگرانی کرد و از متولیان فرهنگی و علمای شهرستان خواست بر این کار نظارت جدی و دقیق داشته باشند تا در شان واقعی ائمه معصومین(ع) برپا شود.

همچنین حجت الاسلام رسول یگانه، رییس اداره تبلیغات اسلامی هم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در سال گذشته پرداخت و با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام فاطمیه بناب اظهار داشت: نمایشگاه خیمه فاطمیه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره حضرت فاطمه زهرا، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، تجلیل از پیرغلامان اهل بیت و اعزام مبلغ به روستاها، هیات های مذهبی و اماکن فاقد روحانی از برنامه‌های ایام فاطمیه است./935/پ202/س
ارسال نظرات