۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۸۵۳
امام جمعه مینوشهر:

کالای قاچاق اقتصاد ملی را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر با اشاره به واردات کالای قاچاق به کشور گفت: مسؤولان، مبارزه با واردات کالای قاچاق را در اولویت کاری خود قرار دهند چرا که در صورت عرضه این کالاها مردم هیچ تمایلی به محصول داخلی نشان نخواهند داد.
سال توليد ملي ، حمايت از کار و سرمايه ايراني


حجت‌الاسلام محمد جواد عادل پور، امام جمعه مینوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا تصریح کرد: پیام نوروزی مقام معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولید ملی باید به صورت یک فرهنگ عمومی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت «تولید ملی» باید مسؤولان نظام موانعی که از پیشرفت این مقوله جلوگیری می کنند با تدبیر مناسب برطرف و خنثی کنند.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره به واردات کالای قاچاق به کشور گفت: مسؤولان، مبارزه با واردات کالای قاچاق را در اولویت کاری خود قرار دهند چرا که اگر اینگونه کالاها وارد کشور شود مردم هیچ تمایلی به محصول داخلی نشان نخواهند داد.

امام جمعه مینوشهر اظهارداشت: در بررسی های کارشناسی شده هر یک میلیارد دلار واردات کالای قاچاق حدود یکصد هزار فرصت شغلی را از بین می برد که در واقع این کار تضعیف تولید ملی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از تقویت تولید ملی به کارگیری نیروی انسانی بومی است که می تواند تاثیر بسزایی در بالا بردن استفاده مردم از کالای داخلی داشته باشد.

حجت الاسلام عادل پور افزود: حمایت از بخش خصوصی امر اجتناب ناپذیری است که می تواند در بحث تقویت تولید ملی نقش بسزایی ایفا کند.

وی به رقابت کالای ایرانی با تولیدات خارجی اشاره کرد و گفت: اگر محصولی در داخل  و مشابه آن در خارج تولید می شودباید از ورود آن به کشور جلوگیری و یا با مدیریت آن کالا را وارد کنیم.

امام جمعه مینوشهر در فراز پایانی سخنان خود تصریح کرد: تولیدکنندگان با تولید کالای با کیفیت می توانند نظر مصرف کننده را جلب و حتی با بازار های خارجی هم رقابت کنند./9458/ت303/ع

ارسال نظرات