۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۵۷۱
همزمان با آغاز سال جدید؛

طرح میقات الرضا در اماکن متبرکه گلستان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری دومین همایش میقات الرضا(ع) در هشت امامزاده استان خبر داد.
امامزاده


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، امروز در جمع خبرنگاران امروز از اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در امامزاده های شاخص استان خبر داد.

وی، ایجاد فضای معنوی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را مهم ترین هدف اجرای این طرح نوروزی اعلام کرد و افزود: سال گذشته 40 بقعه استان، آمادگی برگزاری طرح آرامش بهاری را داشتند که در امسال این تعداد به 64 بقعه افزایش پیدا کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان این که فعالیت‎های خوبی در اجرای برنامه‎های فرهنگی اوقاف پیش‎بینی شده تصریح کرد: زمانی که خلأ فرهنگی و کمرنگ بودن گردشگری مذهبی در کشور احساس می‎شد سازمان اوقاف برنامه‎های جامعی را طی چند سال اخیر تدارک دید که شاهد برنامه‎های کیفی‎تر و کمی‎تری در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام دارابی همچنین از همکاری 15 مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروزی در اماکن متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: این مبلغان دینی اعزامی از قم و مشهد هستند که افزون بر فعالیت های تبلیغی در استان در اجرای طرح آرامش بهاری نیز همکاری خواهند کرد.

وی، اماکن متبرکه و امامزادگان را بهترین مکان ها برای توسعه گردشگری مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت تبدیل بقاع متبرکه به امکانی دینی و فرهنگی همه توان خود را به کار گرفته است تا در ایام تعطیلات نوروزی فضای مناسبی را در جهت جذب بیشتر گردشگر در این اماکن فراهم کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دومین همایش میقات الرضا(ع) در استان خبر داد و گفت: استان‎های گلستان، مازندران، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و سمنان از استان‎هایی هستند که در مسیر حرم رضوی قرار دارند بنابراین مقرر شد تا امامزاده‎های حاشیه جاده این استان‎ها، زمینه را برای زیارت مطلوب زائران امام ‎رضا(ع) فراهم کنند.

حجت الاسلام دارابی از وجود 120 بقعه متبرکه در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: این طرح در هشت امامزاده استان گلستان اجرایی خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات