۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۱۹۲
راهیان نور(10)؛

چند خبر کوتاه از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ اجرای برنامه های هنری از 23 اسفند در مناطق جنگی، رفع مشکل یادمان طلائیه و تابلوهای تبلیغات شهری در اختیار ستاد راهیان نور، عناوین چند خبر کوتاه از مناطق عملیاتی است.
مناطق عملياتي جنوب
به گزارش خبرگزاری رسا، اجرای برنامه های هنری از 23 اسفند در مناطق جنگی، رفع مشکل یادمان طلائیه و تابلوهای تبلیغات شهری در اختیار ستاد راهیان نور، عناوین چند خبر کوتاه از مناطق عملیاتی است.

اجرای برنامه های هنری از 23 اسفند در مناطق جنگی


مهدی احسان منش، معاون فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، ابراز داشت: در راستای غنی سازی و تنوع فعالیت ها و برنامه های فرهنگی برای زائران، برنامه تئاتر بیابانی در یادمان های دفاع مقدس خوزستان از سوی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار می شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: برنامه های تئاترهای بیابانی با حضور هنرمندان برتر سراسر کشور امسال برای اولین بار در یادمان های برگزیده دفاع مقدس جنوب برای زائران راهیان نور اجرا می شود.

وی با تاکید بر لزوم پیوند هنر دفاع مقدس با بدنه جامعه و مخاطب قرار گرفتن اقشار مختلف در آثار هنری مقاومت، گفت: برای این امر یادمان هایی که فضایی مناسب این کار دارند و زائران بیشتری را نیز در دل خود جای می دهند انتخاب شدند.

یادآور می شود، این تئاترها از روز ۲۳ اسفند ماه سال جاری آغاز و تا هشت فروردین سال آینده به صورت روزانه و در هر روز چهار نوبت اجرا خواهد شد.

احسان منش اضافه کرد: از جمله برنامه های دیگری که توسط این معاونت طراحی شده می توان به اجرای سرودهای انقلابی و حماسی توسط گروه های مختلف به ویژه گروه هایی که الگوی کاریشان را از گروه های فعال در دوره دفاع مقدس و انقلاب برداشته کرده اند.

وی در پایان افزود: نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی هم از جمله نمایشگاه هایی است که امسال در یادمان های دهلاویه و هویزه برگزار می شود و کتاب هایی با موضوعات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، زندگی نامه شهدا و برخی از محصولات فرهنگی در این نمایشگاه ها ارائه خواهد شد.

رفع مشکل یادمان طلائیه

با همکاری شرکت ملی نفت ایران و مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، برق یادمان طلائیه به شبکه برق شهری متصل خواهد شد.

به علت وجود مشکلات فراوان در تامین برق یادمان طلائیه در سالیان گذشته و تامین نیاز برق این یادمان بوسیله ژنراتورهای تولید برق، شرکت ملی نفت ایران که در منطقه در حال حفاری و اکتشافات نفتی است، ضمن انجام امور عمرانی خود در محدوده طلائیه، در اتصال برق یادمان طلائیه به شبکه برق شهری همکاری خواهد کرد.

با عملیاتی شدن این پروژه یادمان طلائیه و مناطق همجوار آن به شبکه برق خانگی متصل شده و بسیاری از مشکلات زیرساختی این یادمان جهت انجام برنامه های متنوع عمرانی و فرهنگی مرتفع خواهد شد.

پیش بینی می شود که یادمان طلائیه بعد از حل این مشکلات زیربنایی بتواند، پذیرای موج انبوه بیشتری زائران راهیان نور از سراسر کشور باشد و بیش از پیش سهم بسزایی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس ایفا کند.

گفتنی است یادمان طلائیه با مشکلات زیرساختی متعددی از جمله مشکل برق و آب شرب برخوردار است که مسؤولان به دنبال پیداکردن راه حلی جهت حل مشکل آب این یادمان نیز هستند.

تابلوهای تبلیغات شهری در اختیار ستاد راهیان نور

سید نوید صفا حسینی، مسؤول محور خرمشهر ستاد راهیان نور، عنوان داشت: با همکاری شهرداری خرمشهر و ستاد مرکزی راهیان نور تابلوهای تبلیغات شهری خرمشهر به ستاد راهیان نور سپرده می شود.

وی خاطر نشان کرد: بیل برد ها و برخی از فضاهای تبلیغاتی که در اختیار شهرداری قرار دارد و شهرداری امکان استفاده و برنامه ریزی از آن ها برایش مهیا نیست، به ستاد راهیان نور واگذار می شود.

صفا حسینی در ادامه گفت: استفاده از این تابلوها در ایام برگزاری متراکم اردوهای راهیان نور، از بهمن ماه هر سال تا نیمه فروردین سال بعد جهت راهنمایی زائران. نصب تمثال شهدای گرانقدر جنگ و استفاده از تمثال شهدا در این تابلوها ار جمله موارد استفاده از این تابلوها و بیل بردهاست. /9463/پ203/س
ارسال نظرات