۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۱۶۲

نام‌نویسی 250 بانوی زنجانی در آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران زنجان گفت: تا‌کنون بیش از 250 نفر متقاضی در آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان ‌نام‌نویسی کرده‌اند.
مدرسه علميه خواهران
زینب صالحی، معاون آموزشی مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: از زمان اعلام شروع ثبت‌نام متقاضیان که 15 بهمن‌ماه بود، تا کنون قریب به 240 نفر در سطح 2 و 13 نفر نیز در سطح 3 ‌نام‌نویسی کرده‌اند.

معاون آموزشی مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان، زمان پایان مهلت ثبت‌نام متقاضیان را 28 اسفند‌ماه جاری عنوان کرد و ادامه داد: کلاس‌های دانشجویان این مرکز از هفته آخر شهریور‌ماه سال 91 شروع خواهد شد.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: داوطلبانی که حافظ کل قرآن‌کریم یا نهج‌البلاغه بوده و یا از مراکز آموزش عالی در مقاطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شوند، از حضور در این آزمون معاف خواهند بود.

وی با اشاره به رشته‌های پذیرش دانشجو در مرکز مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در سطح سه در دو رشته فقه و اصول و کلام اسلامی و در مقطع روزانه و سه رشته فقه و اصول، تفسیر و تاریخ اسلام، از رشته هایی است که این مرکز اقدام به پذیرش خواهد کرد.

معاون آموزشی مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان ظرفیت رشته کلام را 15 نفر و فقه و اصول را نیز 15 نفر اعلام کرد که برای نخستین‌بار از مهر‌ماه سال آینده پذیرش خواهد داشت.

وی، گفت: نظام آموزشی ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی حوزه‌های علمیه تشیع و متناسب با ویژگی‌های اختصاصی خواهران جامعه طراحی شده است.

صالحی با اشاره به اهداف جذب دانشجو در مقطع تحصیلی سطح دو اشاره کرد و تربیت کارشناسان مسائل دینی، مشاوران مذهبی و مبلّغان کارآمد، تربیت مربیان و معلمان معارف اسلامی و همچنین آماده‌سازی استعدادهای برتر برای تحصیل در مقاطع بالاتر را از جمله این اهداف برشمرد.

وی تربیت مبلغان کارآمد و مدیران فرهنگی همچنین آماده‌سازی استعدادهای برتر به منظور ورود به مقاطع بالاتر را از دیگر اهداف این حوزه‌ها اعلام کرد و گفت: در این دوره تحصیلی، مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در دو مقطع عمومی سطح دو و ‌سه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

معاون آموزشی مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان ویژگی بارز مقطع تحصیلی سطح دو را گرایشی و تخصصی شدن حوزوی عنوان کرد که با اهداف تربیت مدرس و مربی برای دوره‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران و دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، تربیت می‌شوند./935/پ202/س

ارسال نظرات