۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۱۰۹

عالم سنی عراق قرضاوی را دیوانه خطاب کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای سنی عراق از قرضاوی به عنوان فردی دیوانه یاد کرد.
شيخ احمد الکبيسي از علماي سني عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الکبیسی از علمای اهل سنت عراق در مصاحبه با پایگاه خبری ایلاف از شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین به عنوان فردی دیوانه یاد کرد.

وی در مصاحبه با این پایگاه گفت: قرضاوی مشکلات فراوانی برای جامعه امارات بوجود آورده است که بر آشوب و تنش فکری وی دلالت دارد، وی از دین برای حمایت از اهداف خود استفاده می کند.

شیخ الکبیسی با اشاره به سخنان رئیس پلیس دبی درباره صدور حکم بازداشت قرضاوی تصریح کرد: رئیس پلیس دبی این حق را دارد که حکم بازداشت قرضاوی را صادر کند، اخراج خانواده های سوری از دبی به دلیل راهپیمایی غیرقانونی در برابر سفارت سوریه در امارات، حق مسلم دولت امارات است.

این عالم عراقی افزود: مقامات اماراتی در پی حفاظت از امنیت و ثبات در کشور خود هستند و هیچ کس حق ندارد در امور داخلی این کشور دخالت کند.

وی قرضاوی را دیوانه توصیف کرد و اظهار داشت: از زمانی که ورود قرضاوی به امارات ممنوع شد، وی نسبت به این کشور کینه به دل گرفته است، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از همه خط قرمزها عبور کرده است.

احمد الکبیسی از عملکرد برخی علمای شیعه و سنی به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: برخی از علمای شیعه و سنی در ویرانی جوامع سنی و شیعه نقش گسترده ای دارند، علمای دین وظیفه دارند هر جا باشد حق را بگویند، حتی اگر جان خود را در این راه از دست بدهند.

وی نسبت به آینده کشور مصر ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: آینده کشور مصر به دلیل عملکرد جریان های سلفی به شدت نگران کننده است و احتمال اینکه نظام نوین در این کشور به دلیل عملکرد وهابیت ناکام بماند، فراوان است.

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین پس از جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با ارتش صهیونیستی که به پیروزی بزرگی برای مسلمانان جهان منجر شد به شدت در برابر شیعیان جهان خصوصا جمهوری اسلامی ایران و حزب الله ایستاد.

وی مواضع بسیار عجیب و متناقضی را در قبال مسائل مختلف جهان اسلام در سال های گذشته اتخاذ کرده است، به گونه ای که از آشوبگران سوری به شدت حمایت کرده و در مقابل در برابر قیام مشروع ملت بحرین ایستاده و کشتار معترضان در این کشور را خواستار شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات