۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۲۵۱۰۱
رییس سازمان انرژی اتمی:

هیچ مشکلی در غنی سازی اورانیوم نداریم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان انرژی اتمی کشور، با بیان اینکه هیچ مشکلی در غنی سازی اورانیوم نداریم، گفت: خوشبختانه تمامی مراحل و فرآیندهای چرخه سوخت در داخل کشور انجام می شود و ما در نطنز و سایت هسته ای فردو توان غنی سازی بسیار خوبی داریم.
عباسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، پنج شنبه شب در همایش بزرگ تجلیل از شهدای عرصه جهاد علمی کشور که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این عرصه تصریح کرد: شهید مصطفی احمدی روشن همیشه من را به یاد رزمندگان می انداخت، ایشان خاطرات رزمندگان را برای ما تداعی می کرد.

وی با بیان اینکه عرصه فناوری هسته ای ایران با شهید دادن آغاز شده است، دستاوردهای کشور را منحصر در این عرصه ندانست و گفت: موفقیت در عرصه هسته ای بدون رعایت اخلاق و تقوا محقق نمی شود، اگر علم با اخلاق و معنویت ممزوج شود امدادهای الهی نیز به کمک ما می آید و ما شاهد این مساله مهم بوده ایم.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور، با بیان اینکه بدون رشد در سایر عرصه ها ما نمی توانستیم در عرصه هسته ای رشد کنیم، به فناوری های اخیر هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: اینها مرهون دوره ای است که در کشور روی بخش های مختلف سرمایه گذاری و فکر شده است و این به زمان دفاع مقدس برمی گردد که عده ای به فکر آینده بودند.

وی با بیان اینکه در 22 بهمن امسال خواست ملت در رساندن نیروگاه به توان بالاتر را محقق کردیم، گفت: امروز بخشی از برق مورد نیاز کشور از نیروگاه اتمی بوشهر تامین می شود و 450 مگاوات برق هسته ای در شبکه در جریان است و در نیمه اول سال آینده تلاش می کنیم به قدرت هزار مگاوات برق هسته ای برسانیم.

عباسی با اشاره به اینکه امروز تمام مراحل و فرآیندهای چرخه سوخت در داخل کشور انجام می شود، خاطرنشان کرد: ما در نطنز و سایت هسته ای فردو توان غنی سازی خوبی داریم و خوشبختانه هیچ مشکلی در غنی سازی اورانیوم نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این مبارزه ادامه دارد، تصریح کرد: نباید از حذف های فیزیکی بترسیم، همان گونه در دوران دفاع مقدس نترسیدیم، امروز هم جوانان برومند کشور اگر پرچمی از دست یک جوان افتاد پرچم را به دوش می گیرند و راه پیشینیان خود را ادامه می دهند.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور افزود: بعد از شهادت شهید بزرگوار مصطفی احمدی روشن همکاران و دوستان ایشان اعلام آمادگی کرده اند می خواهند راه این شهدای عزیز را ادامه دهند و خوشبختانه ما همچون دوران دفاع مقدس رویش های بسیاری داشته ایم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات