۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۰۸۱
امام جمعه ابهر:

سالم‌سازی جامعه نیازمند پرداختن جدی به تربیت دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان ابهر گفت: حقیقت معلمان با جان و فطرت انسان‌ها سر و کار داشته، از همین نظر در سالم‌سازی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.
حجت الاسلام علي رحيمي، امام جمعه ابهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، امروز در جمع مربیان دارالقرآن الکریم استان زنجان با بیان این که توجه به ابعاد تربیتی اسلام راهگشای معضلات و مشکلات جوامع بشری است، اظهار داشت: مربیان تربیتی نقش مهمی در تربیت دانش آموزان ایفا می کنند.

امام جمعه ابهر با بیان این که چندین روش برای تربیت در نظر گرفته شده است، یادآور شد: محبت از زیباترین راه‌کارهای تربیتی اسلام عنوان شده، از این رو مربیان تربیتی بایستی جوانان را با محبت، عشق و علاقه به بهترین شکل ممکن نسبت به آموزه های دینی آشان کنند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این که تشویق و تنبیه باید مناسب و با توجه به روحیات و شخصیت مخاطب اعمال شود، خاطرنشان کرد: راهکارهای تربیتی قرآن و احکام متاسفانه در جوامع اسلامی مورد غفلت واقع شده است، تنبیه ها و یا تشویق های بی مورد گاه با افراط و تفریط هایی همراه است که در اسلام مذموم واقع می شود.

وی اجرایی کردن روش الگویی را نیز از دیگر راهکارهای مناسب در زمینه تربیت افراد عنوان کرد و یادآور شد: چنین روشی در مدارس مصداق دارد، چنان که دانش‌آموزان معلم را به عنوان الگوی خود قبول داشته و هر عملکردی از معلم بروز پیدا کند آن را به عنوان الگو برای خود انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام رحیمی با بیان این که یک حرکت نادرست معلم به جامعه آسیب می رساند، ادامه داد: اگر معلمان و مسؤولان هر جامعه ای خودشان را به درستی اصلاح کنند جامعه هیچ مشکلی نخواهد داشت، در حقیقت معلمان با جان و فطرت انسان‌ها سر و کار داشته، از همین نظر در سالم‌سازی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

امام جمعه ابهر با اشاره به این که خداوند انسان را به عنوان جانشین خود در زمین معرفی کرده است، تصریح کرد: انسان در اثر تربیت الهی به درجه‌ای می‌رسد که حتی ملائکه نیز توان درک آن را ندارند.

وی با تاکید بر تربیت افراد به صورت روان شناسانه دانش‌آموزان و کودکان ادامه داد: هر کسی ذوق و استعداد خاصی دارد که این امر باید مورد توجه معلمان تربیتی و پرورشی قرار گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات