۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۲۴۷۹۴
دبیرکل اتحادیه آل البیت مصر:

قرضاوی ابزار دست صهیونیست هاست

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران شیعیان مصر، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین را ابزار دست رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
طاهر الهاشمي دبير اتحاديه آل البيت مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، طاهر الهاشمی از رهبران شیعه مصر و دبیرکل اتحادیه آل البیت این کشور در بیانیه ای از مواضع دوگانه و مغایر شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در قبال قیام ملت های اسلامی به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: شیخ یوسف قرضاوی معیارهای دوگانه و مغایری را نسبت به بحران در سوریه و بحرین اتخاذ می کند، به طوری که مسلح ساختن معارضان در سوریه را خواستار می شود، اما در برابر آنچه بر ملت بحرین می گذرد بی تفاوت است.

الهاشمی افزود: این مواضع دوگانه قرضاوی و جریان های سلفی تنها در جهت نشر فتنه های مذهبی و طایفه ای انجام می گیرد و هدف دیگری را دنبال نمی کنند.

دبیرکل اتحادیه آل البیت تصریح کرد: همه مشکلاتی که در کشور مصر و جهان عرب و اسلام رخ می دهد ناشی از عملکرد وهابیت در مصر و سایر کشورهای عربی است.

وی ادامه داد: سلفی گرایان وهابی به شدت در حال گسترش فتنه و آشوب میان ملت در مصر هستند، این افراد از سوی سازمان اطلاعاتی نظام سابق بازیچه قرار گرفته و از آنها برای ضربه زدن به ملت های عربی و گسترش فتنه میان پیروان مذاهب اسلامی و همچنین میان مسلمانان و مسیحیان استفاده می شود.

طاهر الهاشمی از قرضاوی به عنوان ابزار دست صهیونیست ها یاد کرد و اظهار داشت: رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین ابزار دست رژیم صهیونیستی است و باید به دلیل تلاش برای انتشار فتنه و مواضع دوگانه در قالب دعوت به مسلح کردن معارضان در سوریه و بی توجهی به خونریزی مسلمانان در بحرین مورد محاکمه قرار گیرد.

وی در بخش پایانی بیانیه تاکید کرد: ما به دور از تعصب های مذهبی درصدد محافظت از خون مسلمانان با مذهب مختلف هستیم، زیرا اسلام از ما می خواهد حتی از خون غیرمسلمانان نیز حمایت کنیم./980/ب902/گ
ارسال نظرات