۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۶۰۹
رییس کل دادگستری اردبیل:

روحانیان در پیشگیری از وقوع جرائم نقش آفرینی کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری اردبیل با تأکید بر مدیریت روحانیان در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: علما و روحانیان در پیشگیری از وقوع جرائم نقش آفرینی کنند.
جرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، غلامعلی رضایی، رییس کل دادگستری استان اردبیل، عصر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی بر نقش روحانیت در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی تاکید کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام به دنبال تضعیف باورهای دینی و معنوی در جامعه برای زمینه سازی وقوع معاصی و جرائم در جامعه اسلامی است.

وی با با بیان این که علما و روحانیان در مدیریت مقابله با جنگ نرم دشمنان نقش اساسی و محوری بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: روحانیان در پیشگیری از وقوع جرائم نقش آفرینی کنند، امروز نیازمند آشنایی آحاد جامعه با مبانی دینی و فقهی بی قانونی و ارتکاب جرائم آن هستیم.

رضایی ارتقای معنویت جامعه را عامل اصلی پیشگیری از وقوع جرائم دانست و افزود: روحانیان باید با اطلاعات به‌روز و شناسایی تهدیدها و آسیب ها، هدایت سربازان جوان ایرانی را در جبهه جنگ نرم عهده دار شوند، جنگ نرم، در حقیقت تهاجم دشمن برای سست کردن اعتقادات دینی و مذهبی جوانان ایران اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل ترویج بی بند و باری و فرهنگ ابتذال، مصرف گرایی، بی تفاوتی نسبت به احکام الهی و بدبینی نسبت به روحانیت را در راستای جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: باورها و اعتقادات دینی و مذهبی عامل مهم مبارزه و مقابله با هرگونه جرم و آسیب اجتماعی محسوب می شود.

وی با اشاره به این که دشمن با به روزترین تجهیزات رسانه ای و تبلیغی برای سست کردن اعتقادات دینی جوانان ایرانی وارد میدان شده اند، افزود: طراحان جرائم سازمان یافته به منظور موفقیت در اهداف شیطانی خود و ترویج انواع ناهنجاری، بزهکاری، جرائم و آسیب ها در جامعه، تضعیف اعتقادات جوانان را هدف قرار داده اند.

رضایی در پایان خواستار تعامل و هم اندیشی حوزویان با دستگاه قضایی و مراکز پیشگیری از وقوع جرائم در استان شد و گفت: به یقین گسترش تبلیغ و حضور روحانیان مبلغ در مجامع مختلف تاثیر بسزایی در آگاهی مردم از قوانین حکومتی و شرعی خواهد داشت./935/پ202/س
ارسال نظرات