۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۱۴۵
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

بیش از 30 هزار دانشجو به عمره مفرده اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام بیش از 30 هزار دانشجو به عمره مفرده خبر داد و گفت: سهمیه اعزام سالانه دانشجویان به عمره مفرده 30 هزار نفر است که در مقایسه با دیگر سهمیه‌ها، رقم قابل توجهی است.
عمره مفرده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، روز گذشته در نشست شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان اظهار داشت: عملکرد ستاد در اعزام دانشجویان هر سال مورد بررسی و آسیب شناسی قرار می‌گیرد که بر اساس بررسی انجام شده در سال گذشته مشخص شد که در حدود 84 درصد از دانشجویانی که در این سال به حج مشرف شده بودند، از نظر اعتقادی متحول شدند.

وی تصریح کرد: اعزام دانشجویان به حج عمره کاری سخت و دشوار است به طوری که سالانه بیش از 800 هزار نفر از طریق سازمان حج و زیارت به حج عمره اعزام می‌شوند و این در حالی است که اعزام 30 هزار دانشجو به حج اقدامی سخت و دشوار است.

این مقام مسؤول، بیان داشت: اعزام دانشجویان به حج عمره تأثیری بی‌بدیل بر روی زایران خانه خدا دارد، به طوری که بر اساس نظر نسجی های به عمل آمده نشان داد که بسیاری از دانشجویانی که به سفر معنوی حج عمره مشرف می‌شوند، در این سفر متحول شده و این تحول روحی به صورتی ماندگار در آن ها باقی می‌ماند.

حجت الاسلام فقیهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سهمیه اعزام سالانه دانشجویان به عمره 30 هزار نفر است که در مقایسه با دیگر سهمیه‌ها، رقم قابل توجهی است.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در پایان سخنان خود با اشاره به ایجاد برخی از شبهات برای جوانان پس از بازگشت از سفر معنوی حج، اظهار داشت: در چنین شرایطی باید به سؤوالات و شبهات دانشجویان پاسخ داده شود و دانشجویان پس از بازگشت از سفر عمره نباید رها شوند و باید ارتباط آنها با ستاد عتبات دانشگاهیان حفظ شود.

همچنین حجت الاسلام سید محسن شفیعی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اعزام 4 کاروان به حج، اظهار داشت: دانشجویان، اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های خوزستان امسال هم‌زمان با سراسر کشور به عمره مفرده مشرف می‌شوند که از این تعداد 480 نفر را دانشجویان تشکیل می‌دهند و در قالب 4 کاروان نیز به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. این سفر فرصتی بسیار خوب و با معنویت برای دانشجویان است که به طور قطع ارزشمندترین برنامه فرهنگی در دانشگاه‌ها همین سفر عمره مفرده است.

وی بیان داشت: تلاشی که در سطح کشور و استان صورت می‌گیرد، کاری سنگین و پر حجم بوده و در ستاد استانی عمره دانشگاهیان، مجموع افرادی که اکنون زیر این ‌بار مسؤولیت محکم و با صلابت ایستاده‌اند، تنها سه نفر هستند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این که در سراسر کشور به ازای هر یک نفر اعزامی، 10 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان عمره دانشگاهیان 300 هزار نفر است.

وی با اشاره به این که 30 هزار نفر در قالب 295 کاروان به حج عمره اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: همه تلاشی که در این مجموعه صورت می‌گیرد به این امید است که اعزامیان از معنویات سفر بهره شخصی ببرند و هم این‌ که بخشی از معرفت، نورانیت و معنویت را به فضای دانشگاه‌ها و هر جا که هستند، منتقل کنند و پس از بازگشت سفیر روحانیت، معنویت و نورانیت باشند.

حجت‌الاسلام‌ شفیعی اظهار داشت: خوشبختانه عمره مفرده دانشجویی در سال‌های اخیر در مجموعه عمره‌های اختصاصی، موفق‌ترین برنامه است که امیدواریم خداوند متعال دانشمندان و جوانان ما را در پیشبرد اهداف علمیشان یاری کرده و جوانان این مرز و بوم نیز در حوزه فضیلت‌های اخلاقی جلوه‌های خوبی را به نمایش گذارند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات