۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۲۳۰۶۲
مدیر حوزه علمیه بناب:

ایران اسلامی صحنه گردان اصلی معادلات منطقه ای و جهانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین بنابی گفت: امروز ایران اسلامی از هر لحاظ مقتدر، مستقل و خودکفا شده است و صحنه گردان اصلی معادلات منطقه ای و حتی جهانی است.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب حجت الاسلام و المسلمين عبدالمجيد بنابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب، امروز در جمع طلاب این مرکز علوم دینی اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی و شکوفایی استعدادهای ایرانی در تمامی عرصه ها قابل مقایسه با دوران رژیم ستمشاهی نیست.

وی با بیان این که عده ای به دنبال تحریف تاریخ دوران قبل و بعد از انقلاب برای جوانان هستند، خاطرنشان کرد: آنان که عنوان می کنند میزان ایمان و دین‌مداری مردم نسبت به دوران قبل از انقلاب کاهش یافته است، در خیالات خود زندگی می کنند، مگر قبل از انقلاب خبری از مسجد، اعتکاف و حضور میلیونی مردم در عتبات عالیات و مناسک حج بود.

حجت الاسلام و المسلمین بنابی ادامه داد: امروز ایران اسلامی از هر لحاظ مقتدر، مستقل و خودکفا شده است، کسانی که به طور منصفانه دراین باره اظهار نظر می‌کنند، به کذب بودن ادعاهایی مبنی بر منزوی شدن ایران و افول اقتصادی کشور واقف اند، امروز کشور صحنه گردان اصلی معادلات منطقه ای و حتی جهانی است.

مدیر حوزه علمیه بناب تأکید کرد: آنان که ادعا می‌کنند وضعیت معنویت و دین در جامعه پیش از انقلاب بهتر از الان بود با واقعیات زندگی نمی کنند، مگر آن عده چشمان خود را به واقعیات موجود بسته اند که نمی بینند جوانان چه شور و شوقی برای حضور در ویژه برنامه های معنوی و تحصیل در حوزه های علمیه از خود نشان می دهند.

وی افزود: در آن دوران خفقان مراسم اعتکاف در شهرستان‌ها به صورت رسمی برگزار نمی شد و تنها در قم، مسجد امام حسن عسکری(ع) میزبان عده ای از طلاب بود؛ در حالی که امروز مساجد شهرهای ایران پاسخگوی حضور پرشور جوانان نیستند و مردم برای گرفتن یک مکان اندک سبقت می گیرند.

حجت الاسلام بنابی توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بر قدرشناسی مردم از نعمت حکومت اسلامی و ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: هنوز از یادها نرفته که قبل از انقلاب، به خاطر مشکلات اقتصادی و مالی کسی قدرت رفتن به حج عمره نداشت، ولی در حال حاضر سالی یک میلیون ایرانی با چند سال انتظار به حج عمره مشرف می‌شوند.

وی مشکلات اقتصادی، فقر، کم سوادی، محدودیت تحصیل در حوزه و دانشگاه، توزیع ناعادلانه ثروت، بی توجهی به مطالبات عمومی و دین ستیزی را از ویژگی های دوران رژیم ستمشاهی برشمرد و خاطرنشان کرد: وضعیت اخلاقی در دوران رژیم پهلوی وحشتناک و غیر قابل باور برای نسل امروز، است، در آن زمان تعداد مراکز فروش شراب و مراکز فحشاگری از نانوایی‌ها و کتابخانه‌ها بیشتر بود.

مدیر حوزه علمیه بناب در پایان با تاکید بر تبعیت و همگرایی امت با ولایت اظهار داشت: رمز تداوم و تعالی ارزش های اصیل انقلاب اسلامی در ولایت مداری و عمل به مطالبات و منویات داهیانه مقام معظم رهبری است./935/پ202/س
ارسال نظرات