۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۲۶۷۷

رشته کلام اسلامی در دانشگاه تبریز راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز از راه اندازی دو رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش کلام اسلامی» و «مدرسی معارف اسلامی گرایش مبانی نظری اسلام» خبر داد.
دانشگاه تبريز
حجت الاسلام دکتر ناصر فروهی، رییس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این دانشکده درصدد راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی برای نخستین بار در منطقه شمال غرب است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سه گروه دانشجو در رشته های فلسفه و کلام اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، مشغول تحصیل در این دانشکده هستند، اما با توجه به برخی موانع، در گروه تاریخ و تمدن اسلامی، هنوز موفق به جذب دانشجو نشده ایم.

حجت الاسلام فروهی با بیان اینکه به دنبال گسترش رشته های معارف اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستیم، ادامه داد: مدارک لازم برای اخذ مجور جذب دانشجو گروه تاریخ و تمدن اسلامی، به دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ارسال شده و امیدواریم از سال آتی بتوانیم در این گروه نیز دانشجو جذب کنیم.

رییس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز از راه اندازی دو رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش کلام اسلامی» و «مدرسی معارف اسلامی گرایش مبانی نظری اسلام» خبر داد و افزود: برای ایجاد این دو رشته اقداماتی صورت گرفته تا از سال آینده شاهد پذیرش دانشجو باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل میان اساتید علوم و معارف اسلامی دانشگاه تبریز و اساتید مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اظهار داشت: تعدادی از اساتید این دانشکده هم اکنون مشغول تدریس در مرکز تخصصی علامه امینی رشته شیعه شناسی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات