۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۲۰۵۵

اجرای طرح ملی «قرآن در خانه و خانواده» در تبریز

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز گفت: طرح ملی قرآن در خانه و خانواده با همکاری شهرداری تبریز اجرا می‌شود.
قرائت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، ناصر وحیدی مهر در بازدید از موسسه بیت‌القرآن امام علی (ع) شعبه تبریز افزود: طرح قرآن در خانه و خانواده به صورت ملی و سراسری از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با همکاری فرهنگسرای الغدیر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در قالب نهضت بزرگ آموزش مفاهیم قرآن در کلانشهر تبریز به عنوان شهر قرآنی کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه پس از ظهور انقلاب کبیر اسلامی از بزرگ‌ترین آرزوهای مردم و نهادهای دولتی حرکت در مسیر قرآن و انجام فعالیت بر محوریت آموزه‌های از این کتاب پر برکت الهی است، تاکید کرد: در این راستا شهرداری تبریز بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی خود را به این امر معطوف کرده تا علاوه بر ایجاد بستر مناسب فعالیتی در راه اعتلای فرهنگ قرآنی جامعه بکوشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های برجسته شهرداری تبریز برای توسعه فرهنگ قرآنی بین شهروندان خاطرنشان کرد: احداث بوستان قرآن کریم ویژه فعالیت‌های قرآنی، همچنین ایجاد فرهنگسرای قرآن، تجلیل از خادمان قرآن کریم، اختصاص بودجه برای مساجد در قالب فعالیت‌های قرآنی، تاسیس خانه تخصصی قرآن برای قاریان و رابطان حوزه قرآنی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری از جمله اقدامات شهرداری کلانشهر برای نزدیک شدن به هدف تبریز شهر قرآنی است.

وحیدی‌مهر همچنین گفت: با وجود تلاش‌ ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی فعالیت‌های قرآنی به نسبت نیاز مبرم جامعه همچنین انتظاری که ما در تامین محتوای همه برنامه‌ها داریم فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نخستین و مهم‌ترین اصل از اصول شهروندی در جامعه مترقی و متعالی دارا بودن اخلاق قرآنی و منطبق با سیره ائمه اطهار(ع) است، افزود: شهروند نمونه شهروندی است که پیروی از تعالیم و آموزه‌های قرآنی را به عنوان محور در انجام تمام کارهای خود به کار گیرد.

وحیدی‌مهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین گام برای نیل به اهداف قرآنی پیدا کردن مخاطبان است، بر لزوم اطلاع‌رسانی مفید برنامه‌های موسسات قرآنی تاکید کرده و آمادگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز را برای همکاری بیش از پیش در زمینه ارتقا سطح دانش معنوی و فرهنگ جامعه اعلام کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در ادامه ابراز امیدواری کرد، طرح قرآن در خانه و خانواده به صورت ملی و سراسری از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با همکاری فرهنگسرای الغدیر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در قالب نهضت بزرگ آموزش مفاهیم قرآن در کلانشهر تبریز به عنوان شهر قرآنی کشور اجرایی شود./935/د103/س
ارسال نظرات