۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۱۳۶
حجت الاسلام رفیعی:

تنزل از فرهنگ اسلامی به هیچ وجه درست نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، با انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما که مروج فرهنگ منحط غربی است، تنزل از فرهنگ اسلامی و ایرانی را به هیچ وجه قابل پذیرش ندانست.
حجت الاسلام ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی از استادان حوزه و دانشگاه شنبه شب در جمع عزاداران در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، ضمن تبیین سیره اجتماعی انبیای الهی، قیام امام حسین(ع) را یک قیام اجتماعی دانست.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: یکی از مهم ترین مسائل در مبارزه با فساد و منکر تاثیر و تاثر است و کسی که امر به معروف می کند باید توان این کار را داشته باشد.

حجت الاسلام رفیعی با ابراز تاسف از بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از این دو فریضه الهی به عنوان مهم ترین ارکان دین یاد کرد و گفت: در مقام نهی از منکر باید کسانی باشند که قدرت داشته باشند و این گونه نباشد که افرادی که مرتکب تخلف می شوند به خود اجازه دهند و بگویند به کسی ربطی ندارد من می خواهم فلان کار را انجام دهم.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه اسلام دینی اجتماعی است، به تبیین سیره اهل بیت(ع) در اجرای احکام اسلامی پرداخت و بیان داشت: راهکار تعامل با اجتماع برای مبارزه با فساد و منکر و اقامه معروف، پایه گذاری سنت حسنه است.

وی اضافه کرد: تمامی افراد و نهادها و مراکزی که به نحوی در جامعه تاثیرگذار هستند باید سنت های حسنه را در بین عموم مردم نهادینه کنند، صدا و سیما باید در برنامه های شان مراقب باشند و رابطه دختر و پسر را ترویج نکنند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ضمن انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما که مروج فرهنگ غربی در جامعه است، ابرازداشت: تنزل از فرهنگ اسلامی و ایرانی به هیچ وجه درست نیست و پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بزرگ ترین سبک های شعر مربوط به شعرای ایرانی است و ادبیات ایرانی در دنیا وامدار است و زیبنده نیست که در این مسائل از غربی ها دنباله روی شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات