۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۱۱۰۴
امام جمعه بهبهان:

بمباران شیمیایی چهره غربی‌ها را در تاریخ روسیاه کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان بمباران شیمیایی شهرهای خوزستان همچون بهبهان را سبب رو سیاهی دولت های غربی‌ها دانست و اظهار داشت: دشمنان با طرح شکست انقلاب و تصرف بخش‎هایی از کشور وارد جنگ با ما شدند اما با لطف خداوند و اراده پولادین رزمندگان ما شکست‎های متعددی را در این راه به چشم دیدند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديه
حجت‎الاسلام عبدالرضا ابوعلی حجت الاسلام ابوعلی امام جمعه بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با تسلیت به مناسبت شهادت مردم و رزمندگان بهبهانی در حادثه بمباران شیمیایی این شهرستان در سال 65 اظهار داشت: دشمنان با طرح شکست انقلاب و تصرف بخش‎هایی از کشور وارد جنگ با ما شدند اما با لطف خداوند و اراده پولادین رزمندگان ما شکست‎های متعددی را در این راه به چشم دیدند.

استاد حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: دشمنان از آنجا که نتوانستند در برابر رزمندگان اسلام ایستادگی کنند، دست به اقداماتی ناجوانمردانه از جمله بمباران متعدد شیمیایی در طول هشت سال دفاع مقدس زدند.

وی در ادامه افزود: با وجود این گونه اقدام های ناجانمردانه اما بازهم خللی در روحیه نیروهای رزمنده ما ایجاد نکرده و همواره مردم ما جبهه‌ها را پر نگه داشته و نگذاشتند دشمن ظاهری ما که صدام و رژیم بعثی و دشمن واقعی ما که حامیان صدام در غرب و به خصوص آمریکای جنایتکار بودند، حتی یک گام را با پیروزی بردارند.

حجت الاسلام ابوعلی تصریح کرد: این اقدامات ددمنشانه صدام و رژیم بعثی عراق با آن حامیان غربی، او را در تمامی تاریخ رو سیاه کرد.

امام جمعه بهبهان با بیان اینکه شهیدان ما ذخیره‌های انقلاب هستند بر تکریم و توجه بیشتر به جانبازان و خانواده‌های شهید و جانباز تاکید کرد و گفت: جانبازان ما به خصوص جانبازان شیمیایی، متحمل هزینه‌های بسیاری هستند که اگر نظام، دولت و مسئولان حمایتی نکنند این افراد از پای خواهند افتاد.

حجت الاسلام ابوعلی در پایان سخنان خود اظهار داشت: برخی از جانبازان ما به دلیل شرایط درمان اولیه در بیمارستان‌های صحرایی و در زمان جنگ، مدرک بالینی نداشته و با وجود مصوبات مجلس شورای اسلامی در این خصوص، هنوز موفق به دریافت این مدرک و تایید جانبازی خود نشده‌اند که این مقوله نیاز به توجه ویژه مسئولان برای رفع این مشکل دارد.

جانبازان شیمیایی در مظلومیت خود می‌سوزند و می سازند

نعمت‎الله نیری رییس ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شیمیایی بهبهان، اظهار داشت: ر دوران دفاع مقدس دنیای غرب و استکبار جهانی براساس تحلیل‎های سازمانی و برون سازمانی خود به این نتیجه رسیده‎بودند که ایران با گذشت زمان نه تنها ضعیف نشده که نقاط قوت بسیاری نیز پیدا کرده است و در صورتی که با آن برخوردی نکنند اهداف خود را در معرض خطر خواهند دید.

وی افزود: در همین راستا در آن مقطع به استفاده از سلاح‎های شیمیایی رو آورده و بارها رزمندگان ما را با این سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوع مورد حمله قرار دادند.

نیری تصریح کرد: پس از گذشت از آن حوادث و حملات ناجوانمردانه، امروز نیز نوع برخورد با مصدومان شیمیایی از ابتدا تاکنون، برخوردی هدفمند نبوده و این مصدومان و جانبازان در یک مظلومیت خاص قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: آثار و تبعات این مواد شیمیایی با گذشت زمان بیشتر در بدن این افراد نمود و تجلی پیدا کرده و روز به روز آنها را بیشتر در درد و رنج ناشی از مواد شیمیایی می‌سوزاند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهبهان با بیان اینکه جانباز تنها فردی که یک عضو خود را در میدان‎های جنگ از دست داده باشد نیست، بیان داشت: جانبازان شیمیایی ظاهری سالم دارند اما در درون خود با عوارضی دست و پنجه نرم می‌کنند که به معنای واقعی کلمه یک مرگ خاموش است.

وی افزود: وقتی تنفس یک جوان شیمیایی مانند تنفس یک پیرمرد 80 ساله است، به راحتی می‌توان به عمق عذاب این فرد پی برده و این موضوع خود به تنهایی گویای همه چیز است.

نیری با تاکید بر اینکه جانبازان شیمیایی در مظلومیت می‌سوزند و سازند، گفت: امکانات امروز جامعه ما جوابگوی خواسته‌های این جمعیت مظلوم نبوده و انتظار است که با توجه ویژه و بیشتر نظام و دولت، مشکلات این جامعه رفع و نیازهای آنها تامین شود.

وی با اشاره به اظهارات متخصصین مبتنی بر انتقال عوارض شیمیایی از این جانبازان به نسل های بعد از خود، تصریح کررد افرادی هستند که در عین اینکه مصدومیت آنها با آزمایشگاه‎های بسیار پیشرفته تایید شده است اما چون در زمان جنگ در بیمارستان‌های صحرایی و یا دیگر بیمارستان‌ها بوده و اکنون مدارک بالینی ندارند، قادر به استفاده از امکانات نظام و دولت برای جانبازان نیستند.

رییس ستاد بنیاد شهید بهبهان به مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اینگونه افراد اشاره‌ کرد و گفت: با وجود مصوبه‌های مجلس، این افراد با مراجعه به کمیسیون‎های مرتبط تعیین درصد جانبازی، در آنجا دوباره رد شده که موجب نارضایتی شدید بسیاری از آنان شده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر و با استناد به آمار ستاد مشترک، 65 هزار جانباز شیمیایی در سطح کشور وجود داشته که سهم بهبهان از این تعداد بیش از 300 جانباز است./9465/ت302/ص
ارسال نظرات