۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۰۳۹

‌500 مدرسه قرآنی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رئیس سازمان آموزش و پرروش آذربایجان شرقی گفت: ۴۵ هزار دانش آموز مقاطع مختلف در 500 مدرسه قرآنی آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند.
قرائت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فیروز رضایی، رئیس سازمان آموزش و پرروش آذربایجان شرقی، امروز در نشست مسؤولان آموزش‌های قرآنی آموزش و پرورش استان، از تحصیل ‌۴۵ هزار دانش آموز مقاطع مختلف در مدارس قرآنی آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر پایه سوم ابتدایی نقطه آغاز فعالیت‌های قرآنی است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر پایه سوم ابتدایی نقطه آغاز فعالیت‌های قرآنی است، ادامه داد:‌ در حال حاضر 500 مدرسه قرآنی در استان ایجاد و تاسیس 517 مدرسه قرآنی در استان مصوب شده است که در مرحله عملیاتی 500 مدرسه اعتبارات مصوب را گرفته‌اند.

رضایی تصریح کرد: در دوره راهنمایی طرح همگام با قرآن اجرا می شود که افزون بر آن به حوزه آموزش قرآنی در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان توجه  ویژه ای شده است که همه این برنامه‌ها مرهون توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب و توجه خاص دولت نهم و دهم به فعالیت‌های فرهنگی به خصوص فعالیت‌های قرآنی بوده است.

رئیس سازمان آموزش و پرروش آذربایجان شرقی ضرورت توجه خاص به آموزش‌های قرآنی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: خوشبختانه از سوی دولت اعتبارات خاص به آموزش و پرورش، تشکل‌های مردمی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات در زمینه فعالیت‌های قرآنی تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: اعتبارات قابل توجه به فعالیت‌های قرآنی طلب می‌کند تا توجه ساختاری به آموزش‌های قرآنی در جامعه صورت گیرد و بر همین اساس آموزش و پرورش در سطح کلان کشور فعالیت‌های قرآنی خود را گسترس داده است./935/پ202/س
ارسال نظرات