۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۸۲۸
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

تکبر انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت می کشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) را دو اصل مهم برای طلاب دانست و از تکبر به عنوان عاملی یاد کرد که انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت می کشاند.
حجت‌الاسلام كاظم صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، دوشنبه شب در جمع طلاب مدرسه علمیه شهیدین قم، با اشاره به جایگاه و موقعیت طلاب و روحانیان، طلبگی را بهترین شغل ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه طلاب باید قدر نوکری امام زمان(عج) را بدانند، ابراز داشت: یک لحظه جدا شدن از وجود مقدس امام زمان(عج) منجر به گمراهی و انحراف می شود.

این استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه شیطان همواره در کمین انسان است، تاکید کرد: یکی از آفاتی که ممکن است دامن گیر طالبان علم شود، غرور است، شخص عالم نباید مغرور شود بلکه باید همواره تواضع خود را حفظ کند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آنچه سبب دور شدن و یاس مطلق شیطان از رحمت الهی شد، غرور بود، تکبر عاملی است که انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت و خواری می کشاند.

وی تمسک به ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را عامل سعادت حقیقی و نجات انسان دانست و ابراز کرد: انسان به هر میزان هم که با تقوا باشد باز هم باید به خود ظنین باشد و در تمام احوال به خدا توکل و به اولیای الهی توسل کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: اگر طلبه امام زمان(عج) ارتباط خود را با این دریای بیکران برقرار کند و از این بزرگواران استمداد بطلبد نجات می یابد، اما اگر توکل او به خدا نباشد مشکلات بسیاری دامن گیر او خواهد شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات