۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۷۶۷
یکی از علمای سنی عراق:

قطر مزدور آمریکا در منطقه است/ قرضاوی مجری نقشه صهیونیست ها در کشورهای عربی است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق، دولت قطر و شیخ یوسف قرضاوی را عوامل آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد.
شيخ خالد عبدالوهاب الملا
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به حوادث روزهای گذشته در این کشور گفت: دست های بیگانگان در حوادث روزهای اخیر عراق کاملا آشکار است، بیگانگان می خواهند اختلافات میان گروه های سیاسی را گسترش و این نزاع ها را به همه جامعه بکشانند.

وی از عملکرد برخی از گروه های سیاسی به شدت انتقاد کرد و افزود: برخی از کشورهای خارجی به شدت تلاش می کنند تا بر گروه های سیاسی عراق تاثیر گذاشته تا مطابق نظر آنها به فعالیت بپردازند.

شیخ خالد الملا تصریح کرد: متاسفانه برخی از گروه ها به بازیچه این کشورها مبدل شده و تهدید به شکایت از دولت در سازمان ملل یا اتحادیه عرب می کنند. عراقی ها همانند گذشته می توانند مشکلات خود را حل و فصل کنند و هیچ نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

این عالم سنی عراقی از دولت قطر به عنوان مزدور آمریکا یاد کرد و اظهار داشت: کشور بسیار کوچک قطر هم اکنون در زیر سایه آمریکا و صهیونیست ها قرار گرفته و در حال برانگیختن فتنه در کشورهای خلیج فارس است و در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند.

رئیس مجمع علمای اهل سنت، شیخ یوسف قرضاوی را به پرهیز از فتنه انگیزی دعوت کرد و ادامه داد: قرضاوی و امثال وی که درصدد شعله ور ساختن آتش فتنه مذهبی در عراق هستند باید از دخالت در اموری که به آنان مرتبط نیست، دست بردارند و به فکر کشور خود باشند.

وی خاطر نشان ساخت: افرادی نظیر قرضاوی از عوامل سعادت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و نقشه این رژیم ها را در کشورهای عربی اجرا می کنند، همگان می دانند که بزرگ ترین پایگاه های نظامی آمریکا در کشور این اشخاص قرار دارند./980/ب902/گ
ارسال نظرات