۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۵۹۴

40 درصد از بازسازی ایوان حرم امیرالمؤمنین تکمیل شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبرداد: 40 درصد از پروژه بازسازی ایوان طلای حرم امیرالمؤمنین(ع) از سوی مردم خوزستان تأمین شد.
حرم حضرت علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، امروز در نشست خبری از پیشرفت 40 درصدی پروژه بازسازی ایوان طلای حرم امیرالمؤمنین(ع) از سوی مردم خوزستان خبر داد و گفت: تا به الان بیش از سه میلیارد و 650 میلیون تومان وجوه نقدی و غیر نقدی از سوی مردم خوزستان جمع آوری شده است.

وی با بیان این که در یک سال گذشته از آغاز پروژه بازسازی ایوان طلای حرم امیرالمؤمنین(ع) تاکنون 17 کیلو طلا توسط مردم خیر خوزستان جمع آوری شده، گفت: در حال حاضر 11 و نیم کیلو از آن به جهت تبدیل به شمش و طلای خالص 24 عیار به تهران ارسال شده است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود خاطر نشان ساخت: بیش از دو میلیارد و 300 میلیون تومان پول نقد توسط مردم استان به این منظور نیز جمع آوری شده است.

وی با بیان این که پروژه بازسازی ایوان طلای حرم امام علی(ع) به 250 کیلوگرم طلای 24 عیار نیاز هست، اذعان داشت: ترمیم، نوسازی و مرمت این ایوان طلای از اصلی ترین مأموریت ستاد عتبات عالیات استان خوزستان که باید طی دو سال به اتمام برسد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه به تشریح فعالیت های جانبی این ستاد پرداخت و افزود: راه اندازی 24 ستاد در شهرستان ها، 5 ستاد در نهادهای دولتی، تعیین و انتصاب بیش از سه هزار نفر نماینده نذورات مردمی و هماهنگی با پست بانک جهت پوشش و اطلاع رسانی این امر به روستاها و متاطق دور دست از جمله اقدامات این ستاد می باشند.

حجت الاسلام موسوی برگزاری همایش700 نفری با استان های همجوار،70 جلسه توجیهی و برنامه ریزی، بیش از 100 جلسه با ادارات برای آشنایی با ستاد، بیش از 300 جلسه سخنرانی و تبلیغی در خصوص فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، راه اندازی سایت ستاد، چاپ بیش از 10 هزار بنر، 600 برگ پوستر و بروشور، صدور 6 بیانیه را از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان برشمرد.

وی ادامه داد: تأمین بیش از 2 هزار و 650 تن سیمان به قیمت 200 میلیون تومان برای شهرهای سامرا، نجف و کربلا، ارسال بیش از 200 تن آهن‌آلات به ارزش 175 میلیون تومان و 10 هزار متر ایزوگام به ارزش 190 میلیون تومان، ساخت کتیبه سر درب رو به قبله امام حسین (ع) و کتیبه سردرب رو به قبله حرم اباالفضل(ع) به ارزش 19میلیون تومان و تهیه تصفیه‌خانه آب شرب حرم اباالفضل(ع) از دیگر اقدامات این ستاد است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در پایان با تشکر از تمامی مردم ولایتمدار خوزستان، ابراز امیدواری کرد: در ادامه روند بازسازی 60 درصد پروژه ایوان حرم مطهر امام علی(ع) نیز مردم شهید پرور استان بیش از پیش این ستاد را یاری دهند./9463 /پ202/ص
ارسال نظرات