۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۵۷۲
مسؤول بسیج طلاب آذربایجان شرقی:

روحانیت از رسالت معنوی خود در نظام اسلامی غافل نمی‌ماند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب آذربایجان شرقی گفت: اگر اعتقاد بر این است که وجود معنوی روحانیت برای بقای اسلام و ارزش‌های دینی در نظام ضروری است، بایستی بدون توجه به تبلیغات سوء رسانه‌های مغرض نسبت به روحانیت، در انجام رسالت تاریخی خود در مقطع حساس کنونی وظیفه شناس باشیم.
روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی، امروز در جمع طلاب و روحانیان بسیجی شهرستان هریس اظهار داشت: روحانیت افزون بر نقش تبلیغی، در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌که حضور آگاهانه و با بصیرت روحانیت در صحنه‌های مختلف نظام ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: حقیقت آن است که اسلام، به اسلام‌شناس واقعی نیاز دارد، از این رو روحانیت بایستی با آگاهی از مواضع دشمنان نسبت به پاسخگویی شبهات جوانان اهتمام داشته باشند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی ثبات قدم در راه تعالی ارزش های دینی را اقتضای زی طلبگی دانست و ادامه داد: دشمنان همواره سعی کرده‌اند میان روحانیت و مردم فاصله و تفرقه بیندازند تا به اهداف شوم خود برسند اما هیچ‌وقت موفق نبوده‌اند.

حجت الاسلام سرایی افزود: اگر اعتقاد بر این است که وجود معنوی روحانیت برای بقای اسلام و ارزش‌های دینی در نظام ضروری است، بایستی بدون توجه به تبلیغات سوء رسانه‌های مغرض نسبت به روحانیت، در انجام رسالت تاریخی خود در مقطع حساس کنونی وظیفه شناس باشیم.

وی با بیان این‌که دشمن به دنبال جدایی میان ولایت، روحانیت و مردم است، تصریح کرد: استکبار از این حقیقت غافل است که پیوند میان امام و امت پیوندی عاطفی و ناگسستنی بوده و هیچ‌گاه دچار انحراف و تزلزل نخواهد شد، چنان‌که در حماسه نهم دی سال 88 همگان شاهد آن بودند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هم اکنون بیش از سه هزار و 600 طلبه و روحانی در 23 پایگاه مقاومت بسیج مدارس علمیه استان عضو بسیج مستضعفین هستند، اظهار داشت: به تدریج در تمامی مدارس علمیه خواهران و برادران استان پایگاه مقاومت بسیج راه‌اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام سرایی در ادامه با بیان این‌که توسعه فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی در اولویت فعالیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج طلاب قرار دارد، ادامه داد: در عین حال این سازمان از رسالت خطیر روحانیت در حوزه‌های تبلیغی و نشر معارف دینی غافل نشده، افزون بر این‌که امسال تعدادی از طلاب برای شرکت در اردوهای جهادی در مناطق محروم اعزام شدند./935/پ202/س

ارسال نظرات