۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۱۲۳

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت الله مجتهدشبستری، در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار شد.
وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور آیت الله مجتهدشبستری، در حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب برگزار شد، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه نباید تنها در شعار و روز خاصی خلاصه شود.

وی با تجلیل از مقام شامخ شهید مفتح که سالروز شهادت وی به عنوان روز «حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه هر دو لازم و ملزوم همدیگرند و حقیقتاً نه حوزه از دانشگاه غنی و بی‌نیاز است و نه دانشگاه از حوزه غنی و بی‌نیاز است و هر دو مکمل یکدیگرند.

حجت الاسلام بنابی با اشاره به ترویج اندیشه های سکولاریستی در فضاهای آموزشی کشور از سوی رسانه های غربی تصریح کرد: دانش منهای معنویت و دین و معنویت بدون دانش خطرناک است و شهید مفتح شهید راه این تفکر است.

امام جمعه بناب با اشاره به تبلیغات سوء گسترده علیه قشر دانشجو و طلبه در فضاهای آموزشی حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مشکل اصلی اسلام از ابتدا نفاق و دو دستگی بوده است، تمام امامان معصوم(ع) به وسیله این توطئه و این جریان انحرافی به شهادت رسیده‌اند.

وی خواستار تعامل و هم اندیشی حوزویان و دانشگاهیان در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب شد و افزود: حوزه باید پشتیبان دانشگاه و دانشگاه نیز پشتیبان حوزه باشد و دشمنان نظام نیز دائماً چنین القا می‌کنند که این دو قشر را نسبت به همدیگر بدبین کنند و از این طریق به منافع خود دست یابند.

حجت الاسلام بنابی با تاکید بر اینکه هر تحرک تفرقه انگیز در حوزه و دانشگاه قطعا هدایت شده از سوی غرب است، افزود: هر حرف و هر قدمی که به تخریب و تضعیف حوزه و دانشگاه بیانجامد، حرف دشمن بوده و محکوم و مردود است.

همچنین قربانعلی حقیقت‌دوست رئیس دانشگاه بناب در سخنانی با تسلیت سالروز شهادت آیت الله مفتح و گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه و دانشگاه‌های منطقه، بر ایجاد شورای وحدت حوزه و دانشگاه در این شهرستان تأکید کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات