۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۱۲۰

بازدید آیت الله شبستری از حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با سفر به شهرستان بناب از حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) این شهر بازدید بعمل آورد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در سفری به شهرستان بناب از حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) این شهر بازدید بعمل آورد.

بنا بر این گزارش، عضو خبرگان رهبری ضمن دیدار صمیمی با اساتید و طلاب این مرکز بزرگ علوم اسلامی، از نزدیک با روند آموزشی حوزه علمیه برادران بناب آشنا شد.

وی در سخنانی از حوزه علمیه بناب به‌عنوان یکی از حوزه‌های علمیه بسیار موفق کشور یاد کرد و گفت: این مرکز علوم دینی بعنوان یکی از بزرگترین حوزه های علمیه منطقه شمال غرب کشور، افتخاری برای منطقه آذربایجان است که جای بسی تقدیر اخوان بنابی که منشاء خیر هستند، دارد.

آیت الله شبستری ادامه داد: حوزه‌های علمیه شهرستانی باید در کنار حوزه علمیه قم مانند یک دانشگاه عظیم اسلامی بیش از پیش تقویت شوند، که این امر نیازمند همت جدی و دوراندیشی متولیان فرهنگی و دینی کشور است.

امام جمعه تبریز گسترش حوزه های علمیه در کنار تاسیس دانشگاه های متعدد در سراسر کشور را امری اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: متولیان فرهنگی کشور، دانشگاهیان و حوزویان باید دست به دست هم دهند تا به پیشرفت‌های بزرگ‌تری نائل شوند.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 400 طلبه برادر در 10 پایه تحصیلی در حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب مشغول تحصیل فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند./935/پ201/ص
ارسال نظرات