۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۹۹۱
امام جمعه تبریز:

اوباما به جای عذرخواهی، دچار هذیان شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اوباما به جای عذرخواهی، دچار هذیان شده و خواستار بازگرداندن هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته خود به امریکا شده است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به خروج ذلت بار نیروهای اشغالگر آمریکا از عراق اظهار داشت: بنا بر اذعان کارشناسان جهان، ایالات متحده آمریکا در آستانه فروپاشی و اوج تزلزل قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرنوشتی بدتر از اتحاد جماهیر شوروی در انتظار آمریکاست، خاطر نشان کرد: حضور نیروهای آمریکایی در عراق جز ایجاد ناامنی و کشته شدن بیش از 12 هزار غیرنظامی و چهار هزار و 500 نفر از نظامیان آمریکا و چندین هزار زخمی و خسارت های جبران ناپذیر به عراق چیز دیگری در بر نداشت.

آیت الله شبستری با اشاره به هزینه های سرسام آور جنگ عراق طی 9 سال گذشته تصریح کرد: دولت اوباما در حالی باید هزینه بسیار سنگین جنگ عراق را تحمل کند که با جنبش وال استرتیت در داخل روبروست، جنبشی که برخواسته از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر این کشور است.

وی با تاکید بر اینکه آتش بیداری اسلامی و جنبش عدالت خواهی وال استریت دامن دولتمردان مستکبر آمریکا و غرب را خواهد گرفت، گفت: دولت آمریکا در عرصه های مختلف در بحرانی فرو رفته که در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکار هواپیمای بدون سرنشین و فوق مدرن جاسوسی آمریکا در ایران اظهار داشت: بسیار مضحک است که اوباما به جای عذرخواهی، دچار هذیان شده و خواستار بازگرداندن هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته خود به آمریکا شده است. 

وی شکار پرنده بزرگ جاسوسی آمریکا را نشان از اقتدار ایران در عرصه های دفاعی و الکترونیکی دانست و گفت: این موفقیت حاصل لطف ذات ربوبی و توجه ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) به ملت ایران بوده است، حادثه ای که از جهاتی شبیه واقعه طبس بود.

آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت آیت الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مجاهدت آن عالم آگاه به زمان و آشنا به توطئه های دشمنان در داخل کشور، برای همیشه تاریخ از یادها نخواهد رفت، امروز ضرورت توجه به مبانی وحدت حوزه و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه بایستی به صورت کاربردی و عملی نمود پیدا کند، تصریح کرد: رژیم شاهنشاهی بدبینی خاصی میان دو قشر دانشگاهی و حوزوی ایجاد کرده بود که دکتر مفتح و آیت الله بهشتی، مطهری و باهنر با ورود به محیط دانشگاهی اهداف و آرمان های دو قشر را به هم نزدیک و توطئه رژیم پهلوی را خنثی کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شعارزدگی آفت وحدت حوزه و دانشگاه در سال های اخیر بوده است، تصریح کرد: امروز نیازمند راهکارهای عملی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه هستیم، عدم شناخت این دو قشر از یکدیگر زمینه توطئه چینی و تفرقه افکنی فتنه گران و دشمنان را فراهم خواهد کرد./935/پ201/ص
ارسال نظرات