۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۹۴۲
امام جمعه بهبهان:

مسجد باید در همه زمینه های اجرایی و فرهنگی محور باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان، مساجد را محل تقویت وحدت و برادری در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: مساجد باید در همه زمینه ها برای انجام امور گوناگون محور باشند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی امام جمعه بهبهان، عصر روز گذشته در جمع ائمه جماعات، بسیجیان و دست اندرکاران کانون های فرهنگی، هنری مساجد بهبهان با اشاره به این که عزاداری های دهه نخست محرم الحرام به شیوه خوبی برگزار شد، اظهار داشت: عزاداران حسینی باید در ماه محرم با برگزاری آیین های سینه زنی و نوحه خوانی مرحم زخمی بر روی داغ های همیشه جاودان حضرت زینب و اهل خیام گذارند که البته باید این گونه آیین ها نیز با رعایت موازین اسلامی و اخلاقی باشد.

وی با اشاره به جایگاه مساجد و اهمیت این مکان مقدس در دین مبین اسلام، بیان داشت: مساجد محل تقویت وحدت و برادری در جامعه اسلامی بوده و می بایست در همه زمینه ها برای انجام امور گوناگون محوریت باشند.

امام جمعه بهبهان با دعوت گسترده همه بسیجیان نسبت به حضور در آیین های عزاداری و مناسبت های ملی و میهنی، اظهار داشت: بسیجیان نظام اسلامی باید با حضوری فعال و گسترده در آیین های عزاداری و مناسبت های ملی، دیگر اقشار را دعوت به حضور بیشتر در این مراسم ها کرده و در این زمینه به فرهنگ سازی و الگوسازی مشغول شوند.

همچنین محمد مظلومی فرمانده نیروی انتظامی بهبهان، در بخش دیگری از این مراسم، خواستار بهره گیری از ظرفیت بالای مساجد برای عمل به وظایف انقلابی به طور خاص از سوی بسیجیان و متولیان کانون های مساجد شد و بیان داشت: لازم است که بسیج و کانون های مساجد در جریان هایی نظیر مقابله با جنگ نرم دشمنان، مساجد را سنگر قرار دهند و این همان کاری است که در دوران دفاع مقدس و از سوی مردم و رزمندگان صورت می گرفت./9465/پ202/ص
ارسال نظرات