۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۸۹۳
به همت جامعه مدرسین؛

ششمین همایش ائمه جماعات مدارس استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین همایش ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش استان قم، به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با همکاری سازمان آموزش و پرورش برگزار شد.
همايش مشترک جامعه مدرسين با آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین همایش ائمه جماعات مدارس استان قم به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با سازمان آموزش و پرورش استان قم روز پنج شنبه در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد.

در این همایش آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین و حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس و عضو جامعه مدرسین به ایراد سخن پرداختند.

آیت الله حسینی بوشهری از روحانیان به عنوان مرزبانان دین یاد کرد و با اشاره به وظایف روحانیت، تاکید کرد: برای اینکه محبوب قلوب شویم باید ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی همچنین نقش علما و روحانیان را بسیار برجسته توصیف کرد و با بیان اینکه هجمه به روحانیت ناشی از تاثیرگذاری آنان است، ابرازداشت: اگر روحانیت تاثیرگذاری خاص خود را نداشت شاهد این هجمه به آنها نبودیم.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور روحانیت در آموزش و پرورش را ثمر بخش توصیف کرد و گفت: خوشبختانه تفاهم نامه ها و همکاری های دو جانبه خوبی در این راستا آغاز شده است که امیدواریم شاهد نتایج مطلوب آن نیز باشیم.

حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی نیز در این همایش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال گذشته به قم راجع به ائمه جماعات و آموزش و پرورش، تصریح کرد: حضور مؤثر حوزویان در مدارس و آموزش و پرورش سبب بیمه شدن آینده انقلاب می شود و دانش آموزان را در مقابل بحران ها بیمه می کند.

حجت الاسلام آشتیانی بیان داشت: اگر ما در دانشگاه ها بعضا ریزش داریم به خاطر این است که حوزه آن گونه که باید و شاید در آموزش و پرورش فعالیت نمی کرد، در دوران اصلاحات این بستر و زمینه فراهم نبود، اما بحمدلله بعد از اصلاحات استقبال آموزش و پرورش از همکاری با حوزه خوب بوده است.

وی افزود: خوشبختانه تفاهم نامه های بسیار خوبی جهت توسعه همکاری حوزه و آموزش و پرورش صورت گرفته که این مساله نوید بخش آینده ای درخشان است.

حجت الاسلام آشتیانی با اشاره به روایتی، تاکید کرد: سن نوجوانی و جوانی برای کار فرهنگی و تربیتی بهترین زمان است از این رو باید این فرصت را غنیمت شمرد و با برنامه ریزی مناسب باورهای اعتقادی و دینی جامعه را ارتقا داد.

نماینده مردم قم در مجلس با مهم توصیف کردن مباحث عقایدی و معرفتی، تاکید کرد: اگر اعتقادات نسل جوان قوی و به صورت ریشه ای حل شد، به طور یقین دشمنان نخواهند توانست کاری از پیش ببرند و آینده انقلاب و کشور بیمه خواهد شد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر خدایی ناکرده عقاید متزلزل شد کار ما مشکل و دشوار خواهد بود، تاکید آموزه های دینی بر توکل و توسل و تعمیق باورهای دینی نشانه اهمیت موضوع است که باید به آن توجه کرد.

گفتنی است، عصر امروز نیز همایش دیگری با حضور ائمه جماعات استان قم به سخنرانی غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و به میزبانی جامعه مدرسین حوزه علمیه درسالن همایش های این نهاد حوزوی برگزار خواهد شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات