۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۸۱۴

کانون‌های پژوهشی طلاب در بناب فعالیت خود را آغاز کردند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه علمیه بناب از آغاز فعالیت کانون‌های چهار و پنج نفره پژوهشی در پایه‌های مختلف تحصیلی این مرکز خبر داد.
حجت الاسلام صفرزاده
حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته پژوهش ترتیب یافت، اظهار داشت: اغلب برنامه های آموزشی این حوزه علمیه، پژوهش محور است، به گونه‌ای که طلاب سطح بالاتر به صورت کامل با اصول تحقیق و پژوهش در علوم انسانی آشنا هستند.

وی با بیان اینکه تربیت طلاب محقق و پژوهشگر مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه در تحقق جنبش نرم افزاری است، گفت: در این راستا تحول در مسائل آموزشی و پژوهشی مهمترین اولویت اساتید این مرکز در آشنایی طلاب با مبانی پژوهش است.

حجت الاسلام صفرزاده از آغاز فعالیت کانون‌های چهار و پنج نفره پژوهشی در پایه‌های مختلف تحصیلی ویژه طلاب خبر داد و گفت: این گروه های پژوهشی با در خواست موضوع تحقیقی از معاونت پژوهشی حوزه، شروع به فعالیت می کنند که طی این دوره از نظارت استاد راهنما بهره مند هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، با بیان این‌که هر یک از اساتید راهنما به تناسب موضوع تحقیقی، انتخاب می‌شوند، گفت: برای هر پایه تحصیلی کار پژوهشی خاصی تعریف شده که قرار است، پژوهش‌های عالی در نشریات رتبه دار علمی به چاپ برسد.

وی با آشنایی طلاب با روش‌های پایان‌نامه‌نویسی، تحقیق، مقاله‌نویسی و کار‌گروهی را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: تحقیقات ارائه شده از سوی طلاب در رتبه علمی آنان تأثیرگذار بوده، از این‌رو شاهد انگیزه روزافزون آنان در تحقق اهداف پژوهشی حوزه هستیم.

معاون آموزشی حوزه علمیه بناب همچنین از راه‌اندازی گروه‌های چهارگانه علمی ویژه استادان این مرکز علوم اسلامی خبر داد و گفت: گروه‌های علمی استادان با هدف ارتقای کیفی سطح آموزش و پژوهش ویژه استادان این مرکز علوم اسلامی راه‌اندازی شده و فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: هر یک از اساتید حوزه علمیه بناب در یکی از گروه‌های ادبیات، فقه و اصول، فلسفه، کلام و منطق، قرآن و عترت عضو هستند که با برگزاری جلسات متعدد در طول سال تحصیلی، ضمن بررسی وضعیت آموزشی و پژوهشی حوزه، به ارائه مشاوره‌های درسی و غیردرسی به طلاب می پردازند./935/پ202/س
ارسال نظرات