۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۳۲۷

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب‌‌های خانواده قرآنی (ویژگی‌ها و وظایف اعضای آن)، فرشتگان (تحقیقی قرآنی، روایی و عقلی)، فروغ حکمت و غدیر روز بیعت با امام زمان‌(عج) به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.
فروغ حكمت فرشتگان خانواده قرآني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب‌‌های خانواده قرآنی (ویژگی‌ها و وظایف اعضای آن)، فرشتگان (تحقیقی قرآنی، روایی و عقلی)، فروغ حکمت و غدیر روز بیعت با امام زمان‌(عج) به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب و انتشارات عطر عترت‌(ع) منتشر شده است.

خانواده قرآنی(ویژگی‌ها و وظایف اعضای آن)
خانواده، نخستین و پر اهمیت‌ترین نهاد اجتماعی است که افراد آن در یک تعامل نزدیک می‌کوشند تا یکدیگر را یاری رسانند. قرآن کریم درباره این نهاد بنیادین، رهنمودهای ارزشمندی دارد که در صورت اجرای آن‌ها هر یک از اعضای خانواده به صورت صمیمی و سازنده به رشد و تکامل یکدیگر کمک می‌کنند.

اثر حاضر که در چهار بخش کلیات، وظایف متقابل زن و مرد، مسؤولیت‌های پدر و مادر در برابر فرزند و ویژگی‌های فرزند صالح تنظیم شده، در تلاش است تا خانواده قرآنی را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد.

چاپ دوم کتاب خانواده قرآنی(ویژگی‌ها و وظایف اعضای آن) تألیف عیسی عیسی‌زاده در سال 1390 و در قطع وزیری با شمارگان دو هزار نسخه، 248 صفحه و به قیمت چهار هزار و ششصد تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

فرشتگان(تحقیقی قرآنی، روایی و عقلی)
فرشته موجودی نامحسوس و مظهر خوبی‌ها، نیکی‌ها و برکات است و آن‌گونه نیست که در تابلوهای نقاشی و مینیاتور به صورت دختران بال‌دار ترسیم می‌شود؛ قرآن و دیگر کتب آسمانی و روایات از وجود پربرکت فرشتگان در کارگردانی هستی خبر داده و آن‌ها را موجوداتی ملکوتی و قدسی معرفی می‌کنند که از خرافات و افسانه‌های جاهلی درباره آنان، فاصله بسیار دارد.

علیرضا رجالی تهرانی در تألیف این کتاب با یاری ادله قرآنی و روایی و استدلالات عقلی به معرفی فرشتگان پرداخته و به بی‌پایگی خرافات و افسانه که درباره آنها جعل شده، اشاره کرده است.

این کتاب که آغاز و انجامش با کلمات امام سجاد‌(ع) و حضرت علی‌(ع) مزین گشته، از یک مقدمه و چهار فصل و یک خاتمه تشکیل یافته است؛ حقیقت فرشتگان، اوصاف فرشتگان، اصناف و مراتب فرشتگان، کارها و وظایف فرشتگان.

چاپ سوم کتاب فرشتگان(تحقیقی قرآنی، روایی و عقلی) در سال 1390 و در قطع وزیری با شمارگان یک هزار نسخه، 232 صفحه و به قیمت سه هزار و پانصد تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

فروغ حکمت (جلد سوم)
فروغ حکمت ترجمه و شرح نهایة الحکمه علامه سیدمحمدحسین طباطبایی‌(ره) است؛ مبنای این شرح، آسان کردن مطالب سنگین کتاب و یاری رساندن برای فهم صحیح متن آن است. در این شرح که در سه جلد فراهم آمده، سعی شده است که فراز و نشیب عبارت‌های متن، همچون جاده‌ای هموار صاف گردد تا خواننده بتواند به سهولت و بدون ارجاع به کتاب‌های دیگر به عمق مفاهیم آن واقف شود.

چاپ دوم جلد سوم کتاب فروغ حکمت(ترجمه و شرح نهایةالحکمه علامه سیدمحمدحسین طباطبایی‌(ره)، در سال 1390 و در قطع وزیری با شمارگان نهصد نسخه، 652 صفحه و به قیمت دوازده هزار تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

غدیر روز بیعت با امام زمان‌(عج)
واقعه مهم غدیر که در حجةالوداع صورت گرفت، یکی از بزرگ‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که دوست و دشمن نتوانسته‌اند به سادگی از کنار آن عبور کنند و در طول تاریخ، همواره مورد نظر و توجه دانشمندان بوده است و این نیست مگر به سبب مسأله بسیار مهمی که در این روز اتفاق افتاده و آن خلافت و جانشینی مولانا و سیدنا امیرالمؤمنان علی بن ابی‌طالب‌(ع) است.

اثر حاثر که در سه بخش واقعه غدیر و قضایای قبل و بعد از آن، برخی از فضایل روز غدیر و بیان برخی از اعمال روز غدیر تنظیم شده برگرفته از کتاب شریف «سراج المنیر فی اعمال یوم الغدیر» اثر مرحوم آیت‌الله میرزا محمدباقر فقیه ایمانی است.

چاپ هشتم و ویرایش دوم کتاب غدیر روز بیعت با امام زمان‌(عج) در سال 1389 و در قطع رقعی با شمارگان پنج هزار نسخه، 80 صفحه و به قیمت یک هزار و دویست تومان از سوی انتشارات عطر عترت‌(ع) منتشر شده است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات