۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۲۸۶
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

بزرگ‌ترین وظیفه شیعیان تداوم رسالت زینب کبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، بزرگ‌ترین رسالت شیعیان را پاسداشت خون شهدا عاشورا و ادامه دادن رسالت زینب کبری عنوان کرد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری‌ گفت: محرم ماه عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل بوده و حسین(ع) با حرکتش به مردم همه اعصار اثبات کرد، همیشه حق بر باطل پیروز است.

وی با اشاره به جایگاه ماه محرم‌الحرام‌ افزود: این ماه، ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خدا است، که حسین(ع) با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستم کار را به فدایی دادن و فدایی شدن خود عنوان کرد و به حتم سرلوحه تعلیمات اسلام برای ملت‌ها تا آخر‌الزمان خواهد بود.

حجت الاسلام سهرابی بیان کرد: ما از عاشورا، درس عملی آزادگی را آموختیم و باید از حرکت امام و یارانش فنای فی‌الله را برای حفظ اسلام و قرآن و جلوگیری از رسوخ انحرافات و کج‌روی‌ها سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با تأکید بر این که باید با عزاداری و نوحه‌سرایی، فرهنگ عاشورا را زنده نگه داریم، افزود: ما شیعیان افتخار می‌کنیم روضه‌خوان امام حسین(ع) و عاشورای حسینی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، بزرگ‌ترین رسالت شیعیان را پاسداشت خون شهدای عاشورا و ادامه‌دادن رسالت زینب کبری دانست و خاطرنشان کرد: محرم پیام‌آور پیروزی حق بر سر نیزه‌ها و ماه شکست ابر قدرت‌ها در مقابل کلمه حق است.

وی، ماه محرم را فرصت خوبی برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: مبلغان دین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که شور حسینی همراه با شعور و معرفت عاشورایی همراه باشد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که یکی از برنامه‌های امام حسین(ع) خرافه‌زدایی و بدعت‌ستیزی بوده است، بیان داشت: دشمنان ما نمی‌توانند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند، اما از راه بدعت‌گذاری و خرافه‌چینی می‌توانند تأثیر آن را کم کنند که مبلغان دینی باید با همه توان خود از ترویج بر عقاید خرفی در جامعه جلوگیری کنند.

وی با بیان این که ماه محرم ماه حزن و اندوه برای مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: مبلغان دینی باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنند و تلاش کنند، در این مجالس با به منبر رفتن درس‌ها و پیام‌های این نهضت حسینی را برای مردم تبیین کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر ضرورت تبیین اهداف و پیام‌های قیام عاشورا‌ یادآور شد: نباید از بصیرت‌بخشی به مردم غفلت کرد و مبلغان باید مفاهیم نهضت عاشورا را به مردم برسانند.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که 60 درصد نیت واقفان در مازندران برای امام حسین(ع) است، تصریح کرد: با توجه به این مسأله‌ یکی از مهم‌ترین اهداف اعزام مبلغ به مناطق محروم گسترش و ترویج فرهنگ مقدس وقف، تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی و اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش استان است./950/ت302/س
ارسال نظرات