۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۸۵۶
امام جمعه بهبهان:

باید فرهنگ عاشورا در جامعه ترویج داده شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان، خواستار ترویج فرهنگ عاشورا در مجالس عزاداری شد و اظهار داشت: مجالس عزاداری باید به گونه‎ای برپا شود که رسالت خطیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ترویج فرهنگ عاشورا که همان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، به خوبی انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديه
حجت‎الاسلام عبدالرضا ابوعلی امام جمعه بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) اظهار داشت: درس‎های نهضت امام حسین(ع) برای همه دوران تاریخ بوده و مهم‎ترین هدف آن نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: عزاداری برای سرور و سالار شهیدان وظیفه ای واجب بوده که همه مردم ولایت مدار نظام اسلامی باید نور هدایت حسینی را به مردم سراسر جهان منتقل کنند؛ تا در این صورت فرهنگ عظیم عاشورا در جوامع بین المللی منتقل شوند. عزاداری سید الشهدا(ع) توفیقی است که اگر استفاده درست از آن نشود سبب سلب توفیق انسان از بهره های آن می شود.

امام جمعه بهبهان خطاب به مسئولان هیئت‎های مذهبی گفت: مجالس عزاداری باید به گونه‎ای برپا شود که رسالت خطیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ترویج فرهنگ عاشورا که همان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به سخنان مقام‎ معظم ‎رهبری در خصوص ماه محرم و عزاداری‎های این ماه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود بر تقویت محبت و معرفت اهل بیت‎(ع) در مجالس عزاداری اباعبدالله حسین (ع) تأکید کرده و باید سعی کنیم با ضمن پر‎کردن خلأهای موجود، حداکثر استفاده را از مجالس امام حسین را ببریم.

امام جمعه بهبهان با اشاره به این که ماه محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است خاطرنشان کرد: این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) و حماسه‌ جاودان کربلاست.

وی بیان داشت: این ماه، یادآور دلاورمردی‌های یاران با وفای اباعبدالله‌الحسین(ع)، فداکاری‌های زینب کبری(س)، حضرت سجاد(ع)، و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(ع)، است که باید عزاداران واقعی این شهدا والا مقام به تاسی از امام زمان خود اشک از دیدگان جاری کنند./9465/ت302/ص
ارسال نظرات