۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۶۷۰

انتقاد امام جمعه موقت تهران از دین‌ستیزی در جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که مردم جمهوری آذربایجان ارادتمند حضرت اباعبدالله(ع) هستند، گفت: دولت این کشور رو در روی دین‌مداران قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمد كاظم صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در مراسم بزرگداشت شهید شاهرخ ضرغام که در مسجد اشرف الانبیای تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مردم جمهوری آذربایجان دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند، اما متأسفانه با دین‌ستیزی دولت خود مواجه اند.

وی با بیان این‌که دوران کمونیستی و ضددینی شوروی سابق بر مردم رنج دیده این کشور بسیار سخت گذشته است، خاطر نشان کرد: در اوایل فروپاشی شوروی، زنان این کشور به دلیل سال ها حاکمیت کمونیست شناختی از حجاب نداشتند، اما باز هم برای امام حسین(ع) ارادت قلبی داشتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برپایی تکایا، حسینه ها و مجالس عزاداری ماه محرم در جمهوری آذربایجان گفت: اکنون پس از گذشت سال ها از فروپاشی نظام کمونیستی بانوان آذربایجانی گرایش وصف ناپذیری به حجاب اسلامی پیدا دارند که متاسفانه دولت با تصویب قانون ممنوعیت حجاب رو در روی دینداران قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با انتقاد از دین‌ستیزی دولتمردان جمهوری آذربایجان تصریح کرد‌: دولت باکو اشتباه می‌کند که خود را رود‌ر روی دینداران قرار می دهد گوهر محبت اهل بیت(ع) در دل مردم جمهوری آذربایجان وجود دارد، مردم جمهوری آذربایجان کربلایی هستند و رگ جهاد و شهادت دارند و نمی توانند تحمل کنند حجاب در کشورشان ممنوع باشد.

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به نفوذ افکار غربی و ضددینی و همچنین گرایش دولت باکو به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: نفوذ صهیونیزم به دومین کشور بزرگ شیعی جهان در حالیست که مردم این کشور تحمل نگاه رنج های مردم ستمدیده فلسطین را ندارند.

وی با بیان این‌که مردم مسلمان جمهوری آذربایجان از نفوذ روزافزون اسرائیل در کشور خود نگران هستند، تصریح کرد: روحانیان تحصیل کرده در حوزه‌های علمیه نمی‌توانند در جمهوری آذربایجان تبلیغ کنند، اما باید دانست که وضعیت به ایران روال پیش نخواهد رفت، به یقین در آینده شاهد تحولاتی خواهیم بود./935/پ201/س
ارسال نظرات